حتی دیروز و با گذشت دو روز پس از ترک تیم ملی از سوی احمد نوراللهی، بسیاری از بازیکنان تیم درباره این موضوع صحبت می‌کردند. نوراللهی در سال‌های گذشته یک مورد ثابت و یک وزنه بزرگ در خط هافبک تیم ملی بود. بازیکنی که در اواخر دوره کی‌روش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به ترکیب […]

- روایت تازه از قهر نوراللهی/ وقتی شماره ۸ داستان شد!

حتی دیروز و با گذشت دو روز پس از ترک تیم ملی از سوی احمد نوراللهی، بسیاری از بازیکنان تیم درباره این موضوع صحبت می‌کردند. نوراللهی در سال‌های گذشته یک مورد ثابت و یک وزنه بزرگ در خط هافبک تیم ملی بود. بازیکنی که در اواخر دوره کی‌روش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به ترکیب تیم رسیده بود و این روند را با دو سرمربی، مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ نیز ادامه داد تا جایی که اسکوچیچ در تمام بازی‌هایی که سرمربی ایران بود از نوراللهی به عنوان هافبک اصلی استفاده کرد.

نوراللهی برای اسکوچیچ حتی در خط هافبک جلوتر از سعید عزت‌اللهی بود که یکی از ستاره‌های تیم ملی از زمان حضور کی‌روش در ایران بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ بوده است.

نوراللهی در بازگشت کی‌روش به ایران نیز همچنان جای ثابت خود را در ترکیب تیم ملی حفظ کرد و در جام جهانی نیز به میدان رفت. با این حال با تغییراتی که در تیم ملی رخ داد و با حضور امیر قلعه‌نویی، او از اولین بازیکنانی بود که جایگاهش در تیم ملی به چالش کشیده شد. در اردوی اول، این شایعه به گوش رسید که نوراللهی در فهرست اولیه نفرات دعوت شده قرار ندارد که این اتفاق رخ نداد. با این حال در دو دیدار مقابل روسیه و کنیا فرصتی برای بازی به احمد داده نشد. در عین حال او در دومین اردو و در بازی‌های کافا، باز هم تیم ملی را همراهی کرد و این‌بار در فینال مسابقات در دیدار مقابل ازبکستان به میدان رفت.

پس از آن در بازی دوستانه با بلغارستان، احمد حدود ۵۰ دقیقه در این بازی تدارکاتی به میدان رفت و سپس جای خود را به علی کریمی داد. او در اردوی پیشین در اردن نیز برای دو مسابقه اردن و قطر احضار شد اما فقط در نیمه اول بازی اردن به میدان رفت و بین دو نیمه تعویض شد و جلوی قطر فرصتی برای بازی پیدا نکرد.

نکته مهم حضور سامان قدوس در پست در پست شماره ۸ و در دو بازی متوالی قطر و هنگ‌کنگ بود. امتحانی که امیر قلعه‌نویی می‌خواست روی این بازیکن لیگ برتری فوتبال ایران انجام بدهد و ببیند آیا سامان می‌تواند نقش طراح حملات ایران را داشته باشد یا نه. سامان در بازی قطر به خوبی به این وظیفه عمل کرد ولی در بازی هنگ‌کنگ آنچنان ندرخشید. با این حال پیش از بازی هنگ‌کنگ، نوراللهی چمدان‌ها را بسته و اردوی تیم ملی را ترک کرده بود و در شرایطی که در بازگشت از ورزشگاه آزادی بازیکنان تلاش خود را برای برگرداندن او به جمع ملی پوشان انجام دادند اما این هافبک با تجربه تیم ملی در نهایت تصمیمش را گرفته بود تا تیم ملی هم این ماجرا را علنی کرده و درباره پایان دوره همکاری بیانیه بدهد.

ظاهرا دلخوری نوراللهی از آنجا ناشی شده که او طبق عادت در رختکن مقابل جایی که پیراهن شماره ۲۱ قرار داشته می‌نشیند اما یکی از بازیکنان به او می‌گوید که امروز در فهرست ۲۲ نفره حضور ندارد و قرار است فرد دیگری جای او با شماره ۲۱ به زمین برود. موضوعی که واکنش بعدی نوراللهی را ایجاد می‌کند و او از آمدن به استادیوم خودداری می‌کند.

نکته جالب اینکه همه از علاقه احمدنور به شماره هشت باخبر هستند و او در دوره اولی که مرتضی پورعلی گنجی مصدوم شده بود در تمام بازی‌ها هشت تیم ملی را می‌پوشید و در بازگشت او، این لباس دوباره به مرتضی داده شد اما در شرایطی که پورعلی‌گنجی بار دیگر مصدوم شده، شماره هشت به امید ابراهیمی داده شد و حتی شماره ۲۱ که او در این فیفادی با آن تمرین می‌کرد برای نشستن روی نیمکت در اختیارش قرار نگرفت.

البته نورالهی در آخرین تمرین تیم ملی پیش از بازی هنگ‌کنگ نشانه‌هایی از عدم حضور در ترکیب را حس کرد؛ جایی که در زمان شروع تمرین تاکتیکی جزء اولین دسته‌ای بود که از جمع بازیکنان اصلی خارج شده و با گلرها در دروازه جنوبی به تمرین مشغول شدند و او زمانی که متوجه شد در ترکیب جایی ندارد تصمیم خود را گرفت. البته پیگیری‌ها از کادر فنی تیم ملی این پاسخ را به همراه داشته که پیش از مسابقه از سوی یکی از اعضای کادر فنی مسئله به وی اطلاع داده شده بود با این حال نزدیکان بازیکن این مسئله را رد می‌کنند.

در نهایت خط میانی تیم ملی که یکی از شلوغ‌ترین و پر ترافیک‌ترین پست‌های تیم ملی است، با بازگشت امید ابراهیمی و ظهور جوان‌هایی مثل محمد جواد حسین‌نژاد و جابه‌جایی پستی سامان قدوس، شرایط عجیبی پیدا کرده و شاید هم احمد که حس کرده آن اعتقاد لازم به وی وجود ندارد و در این زمینه پیش‌دستی کرده باشد.

او البته می‌توانست در این زمینه صبوری کند و حتی در بازی ازبکستان دوباره به میدان برود اما با توجه به اینکه مهره ثابت خط میانی تیم ملی سعید عزت‌اللهی است، او فکر کرده بهتر است دست کادر فنی تیم ملی را هم باز بگذارد و فشار اضافی به آن‌ها تحمیل نکند.

در حال حاضر علی کریمی، امید ابراهیمی و محمد جواد حسین‌نژاد و حتی سامان قدوس بازیکنانی هستند که برای دیدار ازبکستان در دسترس امیر قلعه‌نویی هستند که باید دید از کدام‌یک از این بازیکنان استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: یاغی جدید به اردو برمی‌گردد؟

منبع: خبـر ورزشی