ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران بیان کرد: بر اساس قانون هر گونه جابجایی، سربرداری و قطع درختان نیازمند اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۷ است و در قانون به صراحت اعلام شده است که اگر مجموعه‌ای این مجوز را از کمیسیون ماده ۷ اخذ نکرده باشد […]

- افشاگیری درباره قطع درختان کاخ سعدآباد؛ غیرقانونی بود/ چند درخت قطع شد؟

ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران بیان کرد: بر اساس قانون هر گونه جابجایی، سربرداری و قطع درختان نیازمند اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۷ است و در قانون به صراحت اعلام شده است که اگر مجموعه‌ای این مجوز را از کمیسیون ماده ۷ اخذ نکرده باشد شهرداری می‌تواند از این اقدام جلوگیری کرده و با آنها برخورد کند.

وی با بیان اینکه چند روزی است که موضوع قطع درختان در مجموعه کاخ سعد آباد به سرتیتر خبرها تبدیل شده است، گفت: من از همان روز اول با شهردار منطقه یک در تماس بودم که نهایتا شهردار منطقه یک دیروز اعلام کرد که به آنها اجازه داده‌اند که وارد محدوده کاخ شوند.

وی با بیان اینکه بعد از سه روز پیگیری کارشناسان وارد محدوده شدند، گفت: از طریق روزنامه همشهری خواندم که روابط عمومی کاخ سعد آباد عنوان کرده بود که تنها سه درخت خشک قطع شده است؛ اما باید بگویم که سه درخت را طوفان انداخته و هشت درخت دیگر را هم که آنها مدعی خشک بودن داشتند قطع شده‌اند و جای سوال است که با چه مجوزی این اتفاق افتاده است؟ اگر قرار باشد خودشان تشخیص دهند که یک درخت خشک شده و خودشان هم قطع کنند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای این دوره مدیریت شهری بارها در خصوص قطع درختان توسط مجموعه‌های مختلف دولتی از جمله دانشگاه‌ها، مرکز لرزه نگاری و … صحبت کردیم و تذکر دادیم، اظهار کرد: لازم است که شهرداری پیگیر این موضوع باشد و از آنها در صورتیکه قوانین را رعایت نکرده باشند، شکایت کند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز با بیان اینکه با رئیس سازمان بوستان‌ها هماهنگ کردیم تا این موضوع را حتما پیگیری کنند، گفت: قرار نیست که سازمان‌های دولتی که دور آنها دیوار کشی شده و محصور هستند خودشان هر کاری می‌خواهند بکنند و باید از شهرداری مجوزی بگیرند و اگر این اتفاق بدون مجوز کمیسیون ماده ۷ بوده حتما باید با آنها برخورد شود و از شهرداری می‌خواهم که این موضوع را رها نکند و بلکه اطلاع رسانی دقیقی نیز در این خصوص داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای قطع درختان کاخ سعدآباد چه بود؟

۲۳۳۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین