فن بطری آب در کشتی
فن بطری آب در کشتی

بعد از محرومیت محمد علی گرایی برای پرتاب بطری آب روی تشک در رقابت‌های جهانی و در زمان مسابقه برادرش محمد رضا گرایی با حریف ژاپنی، اتحادیه جهانی این کشتی‌گیر را یرای یکسال محروم و یک‌هزار فرانک سویس جریمه کرد. در ابتدا برخی انتقاد‌ها به رای بود و اتحادیه جهانی نیز دلیل این حکم را […]

اتحادیه جهانی کشتی, پرتا ب باطری آب در کشتی, محمد علی گرایی - فن بطری آب در کشتی

بعد از محرومیت محمد علی گرایی برای پرتاب بطری آب روی تشک در رقابت‌های جهانی و در زمان مسابقه برادرش محمد رضا گرایی با حریف ژاپنی، اتحادیه جهانی این کشتی‌گیر را یرای یکسال محروم و یک‌هزار فرانک سویس جریمه کرد.

در ابتدا برخی انتقاد‌ها به رای بود و اتحادیه جهانی نیز دلیل این حکم را برای کشتی‌گیر ایران به این شکل عنوان کرده است که نباید این اتفاق در کشتی عادت شود.

اما این عادت شکل گرفت آن‌ هم در شیراز، شهری که محمد علی گرایی در آن بزرگ شده است.

برخی رسانه‌ها نوشتند که در رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور در شیراز ۲ کشتی به دلیل پرتاب بطری متوقف شد و این یعنی همان بدعتی که اتحادیه جهانی از آن واهمه داشت.

به نظر می‌رسد همه‌گیری پرتاب بطری آب به زودی در دیگر رقابت‌های بین المللی مشاهده می‌شود و شاید حکم‌های سنگین و بازدارنده در این زمینه بتواند حداقل در کشور خودمان ریشه پرتاب بطری را بخشکاند که این رفتار اصلا در قاموس کشتی نمی‌گنجد.

باشگاه خبرنگاران