به گزارش زیرنویس، عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با برنامه روزی نو اظهار داشت: ۶۱ میلیون نفر از مردم تحت‌پوشش کالابرگ‌های حمایتی قرار دارند که اگر از یارانه خود مبلغ دویست هزار تومان خرید کنند، صد و بیست هزار تومان تشویقی می‌گیرند که قیمت ۱۱ قلم […]

به گزارش زیرنویس، عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با برنامه روزی نو اظهار داشت: ۶۱ میلیون نفر از مردم تحت‌پوشش کالابرگ‌های حمایتی قرار دارند که اگر از یارانه خود مبلغ دویست هزار تومان خرید کنند، صد و بیست هزار تومان تشویقی می‌گیرند که قیمت ۱۱ قلم به سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.

عسگریان افزود: دولت طرح‌های مختلف حمایتی دیگری را هم در نظر دارد؛ از آن جمله حمایت از کودکان ۶ماهه تا ۶‌ساله‌ای است که نیازمند تقویت غذایی هستند و توسط وزارت بهداشت در کل کشور توسط خانه‌های بهداشت شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به شاخص‌های مدنظر وزارت بهداشت درخصوص شناسایی کودکانی که نیازمند حمایت تغذیه‌ای هستند بیان داشت: لاغری مفرط، کم‌وزنی، کوتاهی قد و اندازه دور سر در بازه‌های زمانی توسط بهورزان در همه مناطق شهری، روستایی و عشایر شناسایی می‌شود تا بعد از معرفی به وزارت رفاه، سرپرستان آنها شناسایی شوند و مبلغ یک‌میلیون تومان یارانه تغذیه به حساب آن‌ها واریز می‌گردد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه یادآور شد: مبلغ یک‌میلیون تومان به‌ازای هر فرزند بین دهک ۱ تا ۵ و دهک‌های ۶ تا ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به‌اضافه مبلغ یارانه واریز خواهد شد اما فقط برای استفاده و خرید مواد درنظرگرفته برای کودک است.

وی این مبلغ را اعتباری دانست و تصریح کرد: غیر از خرید ۱۱ قلم کالا، سبزیجات شامل سیب و سیب‌زمینی، کدو و خرما و دانه‌های مغذی شامل بادام، پسته، گردو و بلغور هم به اقلام کالاهای اساسی این خانوار اضافه خواهد شد.

عسگریان واریز این مبالغ را تا بهبود سلامت کودکان اعلام کرد و گفت: هر سه ماه وضعیت رشد کودکان ارزیابی می‌شود، در صورت بهبود، روند واریز این اعتبار ادامه خواهد داشت و در صورت عدم ارزیابی مثبت، مشاوره‌هایی از طرف وزارت بهداشت برای رفع مشکل در نظر قرار خواهد گرفت.

 

منبع خبر: رکنـا