فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد با شبکه‌های قاچاق مواد مخدر در تهران بزرگ، دستگیری ۱۲ هزار خرده مواد‌فروش و کشف بیش از ۱۶ تن انواع مواد مخدر از آغاز امسال خبر داد. سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، صبح دیروز در تشریح جزئیات طرح برخورد با شبکه های قاچاق مواد مخدر […]

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد با شبکه‌های قاچاق مواد مخدر در تهران بزرگ، دستگیری ۱۲ هزار خرده مواد‌فروش و کشف بیش از ۱۶ تن انواع مواد مخدر از آغاز امسال خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، صبح دیروز در تشریح جزئیات طرح برخورد با شبکه های قاچاق مواد مخدر در پایتخت، گفت: برخورد با مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی پلیس پایتخت است و ما پیش از این نیز طرح‌هایی را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و…در تهران اجرا کردیم و امروز هم نتایج یکی دیگر از طرح‌های پلیس در برخورد با قاچاقچیان دانه‌درشت و توزیع‌کنندگان خرد به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به نتایج اقدامات انجام شده از سوی مأموران پلیس گفت: همکاران من در پلیس پایتخت از ابتدای آبان‌ماه امسال تاکنون بیش از سه تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرده‌اند که یک محموله نیم‌تنی هروئین نیز جزو آن است.

محمدیان با بیان اینکه از ابتدای سال بالغ بر ۱۶ تن انواع مواد مخدر از سوی پلیس پایتخت کشف و ضبط شده است، گفت: برخورد با شبکه‌های قاچاق مواد مخدر با جدیت ادامه دارد، به طوری که ۱۲ هزار توزیع‌کننده خرد از ابتدای سال و ۵۰۰ توزیع‌کننده نیز از ابتدای آبان‌ماه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت درباره محموله نیم‌تنی هروئین نیز گفت: این یک محموله خاص بود که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در بار یخچال جاساز شده بود. شیوه جاساز این مواد طوری بود که حتی سگ‌های موادیاب نیز نتوانسته بودند آن را کشف کنند، اما هوشیاری مأموران ما این افراد را به دام انداخت. این تریلی که مواد مخدر را از مرزهای شرقی کشور در آن جاساز کرده بودند، از گذرهای مختلف عبور کرده بود اما همکاران ما طی یک فرایند دو ماهه اعضای باند را شناسایی و رصد کردند. اگر این محموله ۵۰۰ کیلویی هروئین رصد، کشف و توقیف نمی‌شد تبدیل به بسته‌های ریز ۵ صدم گرم تا دو الی سه گرم می‌شد آن وقت مأموران انتظامی می‌بایست این مواد را از کف خیابان جمع می‌کردند.

محمدیان با بیان اینکه مواد مخدر کشف شده بالغ بر یک هزار میلیارد ریال ارزش دارد، گفت: سه سوداگر مرگ نیز در این خصوص دستگیر شدند. برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و دستگیری دیگر افراد مرتبط در حال انجام است. از یک باند دیگر نیز ۵۱۵ هزار قرص مخدر کشف شد و سه نفر هم دستگیر شدند. این باند ترامادول را در عطاری‌ها توزیع کرده بودند. آنها در فضای مجازی نیز فعالیت داشتند و با وعده‌هایی مانند لاغری و… اقدام به تبلیغ و فروش این محصولات می‌کردند.

محمدیان درباره نگرانی‌ها از فروش مواد مخدر در فضای مجازی نیز گفت: این جزو مواردی است که خانواده‌ها نگرانی بسیاری در مورد آن دارند. پلیس فتا و پلیس مبارزه با مواد مخدر نسبت به این موضوع حساس هستند و بخشی از کشفیات ما مربوط به افرادی است که در فضای مجازی فعالیت داشتند. به خانواده‌ها تأکید می‌کنم که این فضا از نظر ما دور نمانده است و متوجه نگرانی آنها هستیم. اگر در عطاری‌ها یا هر واحد صنفی دیگری چنین اقدامی انجام شود، پلیس اماکن به جدیت با آن برخورد خواهد کرد.

جاساز نیم‌تن هروئین در بار ماهی

راننده خودرو تریلر که به صورت ماهرانه نیم‌تن هروئین را در خودرواش جاسازی کرده، در میان متهمانی است که در این طرح دستگیر شده‌اند.

از کی در کار انتقال مواد هستی؟

باورتان نمی‌شود، این اولین‌بار بود که دنبال خلاف می‌رفتم. من مواد غذایی را از سراسر ایران بار می‌زدم و به مقاصدی که صاحبان بار می‌گفتند می‌بردم. گاهی اوقات هم محموله‌های ترانزیتی به کشورهایی مثل قبرس، آلمان و ترکیه می‌بردم. درآمدم خوب بود اما نه آنقدر که وقتی پیشنهاد یک میلیارد تومانی برای جا‌به‌جایی بار را شنیدم وسوسه نشوم.

محموله را خودت جاساز کردی؟

نه، اصلاً از این موارد اطلاع ندارم. هر چه کمتر اطلاع داشته باشی به نفع خودت است. خودروام را یکی از دوستانم گرفت و بعد از یک هفته که مواد را جاساز کرده بودند به من تحویل داد. فقط می‌دانم محموله را در بسته‌هایی با سه لایه جاسازی کرده بودند.

بارت چه بود؟

از چابهار که سوار شدم بارم ماهی بود، قرار شد به خرم‌آباد بروم و محموله قارچ هم به محموله‌ای که داشتم اضافه شود و بعد هم به تهران بیایم و بعد از تخلیه محموله جاسازی شده، بار جدید بزنم و به ترکیه بروم.

چقدر پول گرفتی؟

مبلغ پیشنهادی خیلی بالا بود، اما برای پیش‌پرداخت حدود ۱۵۰ میلیون تومان گرفتم.

قرار بود محموله را کجا تحویل بدهی؟

اینها را نمی‌دانم، قرار شد به تهران که آمدم رابط محموله را تحویل بگیرد. جاساز به قدری ماهرانه بود که حتی سگ‌های موادیاب هم موفق نشده بودند بوی ۵۰۰ کیلو هروئین را تشخیص دهند.

فروش قرص ترامادول به عطاری‌ها

میلاد متولد ۱۳۸۳، از ۱۶ سالگی مواد کشیدن را آغاز کرده و حالا هم نه تنها مصرف‌کننده‌ای حرفه‌ای است بلکه در توزیع مواد مخدر و قرص هم بی‌رقیب است.

به چه جرمی بازداشت شدی؟

با دوست دخترم به عطاری‌ها می‌رفتیم و قرص روانگردان می‌فروختیم. مگر فروش قرص متادون جرم است؟ اگر جرم است، چرا اکثر عطاری‌ها می‌فروشند؟ تازه بعضی از عطاری‌ها شیشه هم در بساط‌‌شان هست. این کار را، هم حضوری انجام می‌دادم و هم  در فضای مجازی به فروش می‌رساندم. در یک ماه صد میلیون کاسب بودیم اما ترس از دستگیری به قدری بالاست که اگر روزی صد میلیون تومان هم سود باشد باز نمی‌ارزد.

چرا وارد این کار شدی؟

من از بچگی خلاف می‌کردم. اصلاً در خلاف کردن نابغه هستم، انگار خلاف در خونم است. قبلاً فروشنده مواد مخدر بودم اما الان فقط قرص می‌فروشم. می‌خواستم برای خودم کسی شوم و فکر کردم با این کار می‌توانم.

چرا دوست دخترت را وارد این کار کردی؟

خودش علاقه داشت با من همراه شود. او هم مثل من به این کار علاقه دارد.

از نقض حکم اعدام تا لابراتوار ساخت شیشه

سن و سالی ندارد اما یک‌بار به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده با این حال برایش درس عبرت نشده و به اشتباهاتش ادامه داده است.

چطور از اعدام برگشتی؟

به خاطر مقدار زیادی مواد مخدر که همراهم بود دادگاه حکم به اعدامم  داد، اما آنقدر التماس و تلاش کردم تا اینکه در نهایت حکمم شکسته و به حبس ابد تبدیل شد. بعد از مدتی این حکم هم شکسته شد و در آخر به ۱۵ سال حبس محکوم شدم. مقدار زیادی از حبس را که کشیدم با گذاشتن سند چند روزی از زندان مرخصی گرفتم.

اما دیگر برنگشتی؟

بله، چون دیگر نمی‌توانستم تحمل کنم که ۵ سال دیگر از عمرم را در زندان بگذرانم. از طرفی از زندان که بیرون آمدم، دیدم دنیا خیلی تغییر کرده و برای رسیدن به خواسته‌هایم نیاز به پول دارم. این دفعه به سراغ پرورش گل رفتم و بعد هم لابراتواری راه انداختم که داخل آن می‌توانستیم شیشه درست کنیم.

در این کار تجربه هم داشتی؟

من عاشق شیمی هستم و اگر درس خوانده بودم حتماً یک مهندس حرفه‌ای شیمی می‌شدم. استعدادم در این کار به قدری زیاد است که کافی است یک‌بار یک فرمول شیمی را ببینم، دیگر از ذهنم پاک نمی‌شود. بعد هم با کمی جست‌وجو به فرمول ساخت شیشه می‌رسید. پرورش گل هم که کاری ندارد. مواد مخدر با دلار قیمتش بالا و پایین می‌رود و موقعی که گل را می‌کاری می‌دانی در زمان برداشت، مبلغی که به دست می‌آوری نسبت به الان خیلی بیشتر است.

خراسان

+