به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با اتهام زنی بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و در تلاش برای ترویج ایران هراسی مدعی شد: توقیف این کشتی یک اقدام «تروریستی» از سوی ایران است و ما حمله ایران به یک کشتی بین المللی را […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با اتهام زنی بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و در تلاش برای ترویج ایران هراسی مدعی شد: توقیف این کشتی یک اقدام «تروریستی» از سوی ایران است و ما حمله ایران به یک کشتی بین المللی را به شدت محکوم می‌کنیم.

دفتر نتانیاهو همچنین اعلام کرد: توقیف این کشتی پیامدهای بین‌المللی را در زمینه امنیت خطوط کشتیرانی جهانی به همراه خواهد داشت.

دفتر نخست وزیر صهیونیست‌ها در ادامه لفاظی‌هایش علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: رصد یک اقدام «تروریستی» جدید ایران، یک تشدید تنش بزرگ علیه شهروندان جهان آزاد محسوب می‌شود.

این بیانیه دفتر نتانیاهو پس از آن منتشر شد که شبکه العربیه عصر امروز از توقیف یک فروند کشتی صهیونیستی توسط نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن خبر داد.

در همین حال منابع موثق المیادین اعلام کردند: نیروهای دریایی یمن موفق شدند یک کشتی اسرائیلی را در اعماق دریای سرخ توقیف کنند و ۵۲ نفر در این کشتی اسرائیلی بازداشت شدند.

طبق گفته این منابع، خدمه کشتی و سرنشینان آن در حال حاضر تحت بازجویی هستند و ملیت آنها توسط نهادهای مربوطه یمن تایید شده است.

یک منبع رسمی یمنی نیز به المیادین گفت: خبر توقیف یک کشتی اسرائیلی واقعی است و منتظر باشید.

این در حالی است که یکی از رهبران انصارالله در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که «نیروهای ما یک کشتی اسرائیلی را به سوی سواحل یمن هدایت کردند و توقیف کشتی در راستای حمایت از مردم مظلوم ما در غزه صورت گرفت».

رسانه های صهیونیستی نیز با تایید این خبر اعلام کردند: این کشتی که تحت کنترل انصارالله قرار گرفته است متعلق به رامی اونگر یک تاجر اسرائیلی است.

پیشتر نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که هرگونه کشتی‌ رژیم صهیونیستی را که برای رژیم اشغالگر کار می‌کند، هدف قرار خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشورهای جهان خواسته است تا شهروندان خود را که بر روی این کشتی‌ها کار می‌کنند، خارج کنند.

 

منبع خبر: رکنـا