به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داده است که دولت بایدن تلاش می‌کند تا نتانیاهو را وادار به توقف گسترش درگیری‌ها کند. به گفته وال استریت ژورنال، مسئولان دولت بایدن نگران پیامدهای داخلی احتمالی حمایت کامل از اسرائیل هستند و واشنگتن به […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی گزارش داده است که دولت بایدن تلاش می‌کند تا نتانیاهو را وادار به توقف گسترش درگیری‌ها کند.

به گفته وال استریت ژورنال، مسئولان دولت بایدن نگران پیامدهای داخلی احتمالی حمایت کامل از اسرائیل هستند و واشنگتن به اسرائیل اعلام کرده که از تعداد بالای کشته‌های غیرنظامی در غزه شوکه شده است.

این روزنامه آمریکایی افزوده است که گفتگوهای نتانیاهو و بایدن به سبب مخالفت نتانیاهو با آتش‌بس‌های انسانی در غزه با تنش بیشتری همراه بوده است.

همزمان، «عزت الرشق»، عضو دفتر سیاسی حماس در سخنانی تاکید کرد که مقاومت بسیاری از اسرای دشمن را برای درمان به بیمارستان‌ها منتقل کرده است.

عزت الرشق همچنین افزود: «جان مبارزان خود را به خطر انداختیم تا درمان اسرای اسرائیلی در بیمارستان‌ها را تضمین کنیم. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به گونه‌ای سخن می‌گوید انگار چیزی عجیب و بزرگی کشف کردند. اهتمام به اسرا و درمان آن‌ها و ارایه خدمات پزشکی به آنان نکته‌ای مثبت برای ماست نه اینکه ما را زیر سوال ببرد.»

از طرف دیگر، «اسامه حمدان» از رهبران و اعضای ارشد جنبش مقاومت فلسطینی حماس در سخنانی تاکید کرد: «دشمن صهیونیستی طی روزهای اخیر جنایات خود را در غزه با هدف کوچاندن فلسطینیان شدت بخشیده است. این دشمن صهیونیستی بود که کشتار روز هفتم اکتبر را با هدف قرار دادن مراسمی که ۴۰۰۰ نفر در آن مشارکت داشتند، رقم زد.»

حمدان همچنین در ادامه خطاب به آمریکا گفته است: «از دولت آمریکا و بایدن می‌خواهیم در موضع جانبدارانه خود از رژیم صهیونیستی و جنایات آن بازنگری کنند.»

این عضو ارشد حماس همچنین افزود: «خواستار بازگشایی گذرگاه رفح و ایجاد کریدورهای انسانی هستیم. از سازمان ملل می‌خواهیم جنایتکاران جنگی اسرائیلی را محاکمه کند.»

اسامه حمدان همچنین خطاب به اروپا گفت: «از کشورهای اروپایی که از روایت صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، می‌خواهیم دست از حمایت‌های خود از این رژیم بردارند.»

درباره شورای امنیت نیز، اسامه حمدان گفت: «از شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم به موجب تصمیمات اجلان سران عربی و اسلامی گذرگاه رفح را بازگشایی کنند. اسرائیل خانه‌های زیادی را در غزه به گمان اینکه اسرای اسرائیلی در داخل آن قرار دارند، بمباران کرده است. این دشمن صهیونیستی است که مانع از امضای قرارداد مبادله اسرا شده است.»

از سوی دیگر، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) از هدف قراردادن ۲۹ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی طی روز جاری در مناطق توأم، جبالیا، بیت لاهیا و زیتون واقع در نوار غزه خبر داد.

علاوه بر این گردان‌های قسام بیان کرد که در جریان حمله به دو نفربر، یک تانک و پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی که در یک مدرسه نزدیک بیمارستان رنتیسی سنگر گرفته بودند چندین نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است.

همچنین مبارزان قسام موفق شدند محل حضور تعداد زیادی از نظامیان اشغالگر را با دو راکت «تی بی جی» ضدسنگر و ضدنفر هدف قرار بدهند و با ورود به این محل نظامیانی که در این مکان باقی مانده بودند را به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.

حملات موشکی گردان‌های قسام به مواضع و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نیز همچنان ادامه دارد. مبارزان قسام، نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در محور جنوب غزه موشک‌باران کردند. علاوه بر این گردان‌های قسام پایگاه نظامی تسیلم ارتش رژیم صهیونیستی را نیز با موشک هدف قرار داد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه «بیاره مرتجی» واقع در شهرک زیتون غزه با خمپاره سنگین هدف قرار داده و این خمپاره‌ها به طور مستقیم به اهداف برخورد کرده‌اند.

منبع: مـهر