بازار طلا و سکه در روزهای پایانی آبان ماه نیر در رکود تقاضا به سر می برد و حدودا قیمت ها به ثبات نسبی رسیده اند. تا به این لحظه طلا بر خلاف پیش‌بینی‌ها حرکت کرده و تغییرات قیمتی چشمگیری نسبت به ابتدای سال نداشته است. این روزها نیز سکه با نوسان اندک در کانال […]

- یک پیش‌بینی عجیب از قیمت طلا و سکه تا پایان سال/ منتظر سقوط قیمت طلا باشیم یا جهش؟

بازار طلا و سکه در روزهای پایانی آبان ماه نیر در رکود تقاضا به سر می برد و حدودا قیمت ها به ثبات نسبی رسیده اند. تا به این لحظه طلا بر خلاف پیش‌بینی‌ها حرکت کرده و تغییرات قیمتی چشمگیری نسبت به ابتدای سال نداشته است.

این روزها نیز سکه با نوسان اندک در کانال ۲۸ میلیون تومان معامله می‌شود و طلا نیز در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد، عبادالله محمدولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت ثبات قیمت در بازار طلا را تایید می کند و می‌گوید: بازار تغییرات خاصی نسبت به هفته پیش ندارد پس از جهشی که در آغاز بحران خاورمیانه به وجود آمد قیمت‌ها به سطح فعلی بازگشته و در همین روند ادامه دارد.

در گفت‌وگوهای قبلی با فعالان بازار طلا اشاره شد که تقاضایی برای خرید وجود ندارد، محمدولی در این رابطه نیز اظهار می‌کند: مدتی است قیمت طلا هر گرم طلای ۱۸ عیار در حدود ۲ میلیون و ۴۲۰ تا ۳۰ هزار تومان معامله می‌شود تغییرات اندک است این مسئله نیز به این باز می گردد که خریدار در بازار نیست و در بازار طلا و جواهر یک سکوتی حاکم است.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه می‌کند: در صنف طلا فروش مصنوعات بسیار کم است گاهی نوساناتی اتفاقی در بازار طلا باعث می‌شود خریدار پیدا شود چون مردم به دنبال این هستند دارایی خود را تبدیل به طلا کنند تا ارزش آن حفظ شود اما زمانی که تغییرات از تب و تاب می افتد خریدار هم کمتر می‌شود.

به گفته این فعال بازار طلا شاید تقاضا و داد و ستد بازار امسال نسبت به سال پیش کمتر از نصف شده باشد؛ محمدولی اضافه می کند: در بازار طلا خبری نیست؛ قیمت هر گرم طلا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان که قیمت هر کیلوی آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می شود مردم در این وضع انتظارات دیگری از طلا دارند، وقتی التهابات بازارها فروکش می‌کند خریدار فکر می‌کند که دیگر خرید طلا به صرفه نباشد پس می‌رود وارد بازار مسکن، خودرو یا بازارهایی که به نوعی سرمایه‌اش را حفظ کند می‌شود.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران اشاره می‌کند که در زمان ثبات خریدار کمتر می‌شود به همین علت است که حباب سکه هم بدون تغییر بوده است اما محمدولی یک پیش بینی قابل تامل برای آینده قیمت طلا و سکه دارد: «به دلیل تقاضایی که وارد بازار می شود روند قیمتی سه چهار ماه آینده را افزایشی می‌بینیم.»

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین