به گزارش زیرنویس، اگر سردرد دارید، دچار ریزش مو شده اید، میل شدید به سبزیجات دارید، چاقی شکمی و پهلویی دارید، در طول روز کسل و بی حالید، استوپ وزنی دارید باید بدانید که سردی بدن تان بالاست. طبع سرد بدن مشکلات جدی را به همراه دارد. حتما شما هم شنیده اید که در توضیح […]

به گزارش زیرنویس، اگر سردرد دارید، دچار ریزش مو شده اید، میل شدید به سبزیجات دارید، چاقی شکمی و پهلویی دارید، در طول روز کسل و بی حالید، استوپ وزنی دارید باید بدانید که سردی بدن تان بالاست. طبع سرد بدن مشکلات جدی را به همراه دارد.

حتما شما هم شنیده اید که در توضیح یک بیماری یا حالت ناخوشایند، گفته می شود طبع سردی بدن بالاست. این بالا بودن سردی بدن به دلایل مختلفی ایجاد می شود و دانستید که خوردن غذاهای طبع سرد و برخی عادات ناسالم سبک زندگی می تواند این مسئله را تشدید کند و علائم سردی بدن در طب سنتی را ایجاد کنند. اما پیش از هر اقدامی باید علائم را بشناسیم و بدانیم که نشانه های سردی بالا در بدن چیست. برای آنکه بدانید سردی بدن تان بالاست یا نه، همراه ما باشید.

۷ نشانه سردی بدن بالا

۱. بی حالی و کسالت در طول روز

علائم سردی بدن, اگر مرتب احساس بی حالی و کسالت دارید، سردی بدن تان بالاست و این حالت به طور مشهود بر شما اثر گذاشته است.

۲. تغییر بی دلیل وزن

اختلالات تغذیه‌ای، مشکلات گوارشی، یا عدم جذب مواد غذایی به دلیل طبع سرد بدن می‌تواند باعث کاهش وزن بی دلیل شود.

۳. ریزش مو و سفیدی مو

علائم سردی بدن, افرادی که طبع شان سرد است یا بهتر بگوییم، سردی بدنشان بالاست، بیشتر از سایز افراد دچار ریزش مو و سفیدی مو بخصوص سفیدی زودرس مو می شوند.

۴. ابتلا به مشکلات روحی روانی

افراد با مزاج سرد و خشک با بیماری‌های روحی، از جمله اضطراب، وسواس، و افسردگی، و همچنین اختلالات خواب، روبرو هستند.

۵. اختلالات پوست

علائم سردی بدن, علائم سردی بدن, بالا بودن سردی بدن تاثیر مستقیم روی پوست هم می گذارد، اثراتی همچون اختلالات پوست و مو، نظیر اگزما و خشکی پوست و همچنین لک‌های پوستی.

۶. یبوست، نفخ و دیگر مشکلات گوارشی

علائم سردی بدن, طبع سرد و بالا بودن سردی بدن ممکن است باعث کاهش فعالیت گوارش و ایجاد مشکلاتی نظیر یبوست و نفخ شود. علاوه بر این، مشکلات گوارشی همچون هموروئید و شقاق نیز از جمله نشانه‌هایی است که ممکن است در افراد سرد مزاج وجود داشته باشد.

۷. میل شدید به شیرینی

با بالا رفتن سردی بدنتان، میل به مصرف شیرینی ممکن است در شما بیشتر شود. به دلیل افزایش نیاز بدن به انرژی یا احساس ترجیح به طعم‌های شیرین در افراد با طبع سرد باشد.

منبع خبر: رکنـا