ساتیا نادلا در پستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مایکروسافت به همکاری خود با OpenAI پایبند می‌ماند و به نقشه راه آینده اطمینان دارد. او همچنین در این پست گفته است که سم آلتمن و گرگ براکمن را به استخدام مایکروسافت درآورده تا هدایت تیم جدید تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت […]

- سم آلتمن به مایکروسافت پیوست

ساتیا نادلا در پستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مایکروسافت به همکاری خود با OpenAI پایبند می‌ماند و به نقشه راه آینده اطمینان دارد. او همچنین در این پست گفته است که سم آلتمن و گرگ براکمن را به استخدام مایکروسافت درآورده تا هدایت تیم جدید تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت را برعهده بگیرند.

در پست ساتیا نادلا آمده است: «ما به همکاری با OpenAI پایبند می‌مانیم و به نقشه راه محصولات خود و توانایی‌مان در ادامه مسیر نوآوری براساس آن‌چه در رویداد مایکروسافت ایگنایت معرفی شد، و البته پشتیبانی از مشتریان و شرکای خود اطمینان داریم. مشتاقیم تا ‘امت شیر’ و تیم مدیریت جدید OpenAI را بیشتر بشناسیم و با آن‌ها همکاری کنیم.»

سم آلتمن به مایکروسافت ملحق شد

OpenAI ساعتی پیش «امت شیر»، مدیرعامل سابق توییچ را به‌عنوان مدیرعامل موقت جدید خود معرفی کرد. شیر جانشین میرا موراتی می‌شود که ظاهراً حامی بازگشت آلتمن به این شرکت بود.

نادلا در ادامه پست خود درباره پیوستن آلتمن به مایکروسافت می‌گوید: «بی‌اندازه هیجان‌زده‌ایم تا اعلام کنیم که سم آلتمن و گرگ براکمن، به‌همراه همکاران خود، به مایکروسافت می‌پیوندند تا یک تیم جدید تحقیقات هوش مصنوعی پیشرفته را هدایت کنند. حالا به‌سرعت به‌دنبال تأمین منابع لازم برای موفقیت آن‌ها خواهیم بود.»

سم آلتمن نیز در واکنش به پست نادلا نوشت: «مأموریت ادامه دارد.»

به‌دنبال اخراج سم آلتمن از OpenAI، گرگ براکمن، رئیس و هم‌بنیان‌گذار شرکت سازنده ChatGPT نیز از این شرکت کناره‌گیری کرد. گفته می‌شود که چند دانشمند ارشد نیز از OpenAI جدا شده بودند. حالا به‌نظر می‌رسد که همه آن‌ها در مایکروسافت مشغول به کار خواهند شد.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین