یوفا هر چهار سال یک بار مسابقات قهرمانی اروپا را برگزار می‌کند و دوره بعدی در تابستان ۲۰۲۴ در آلمان برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها فرمت مشابه جام‌جهانی دارند، شش گروه چهار تیمی با هم رقابت خواهند کرد که دو تیم برتر هر گروه و چهار تیم برتر رتبه سومی به مرحله حذفی راه خواهند […]

یوفا هر چهار سال یک بار مسابقات قهرمانی اروپا را برگزار می‌کند و دوره بعدی در تابستان ۲۰۲۴ در آلمان برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها فرمت مشابه جام‌جهانی دارند، شش گروه چهار تیمی با هم رقابت خواهند کرد که دو تیم برتر هر گروه و چهار تیم برتر رتبه سومی به مرحله حذفی راه خواهند یافت. ۱۶ تیم باقی‌مانده در دور حذفی با هم رقابت می‌کنند و در صورت مساوی شدن امتیازات، ضربات پنالتی و وقت‌های اضافه برنده بازی را مشخص می‌کنند. دو تیم نهایی در فینال با هم رقابت خواهند کرد و برنده قهرمان اروپا خواهد شد.

یورو ۲۰۲۴ چه زمانی و در کجا برگزار خواهد شد؟

این مسابقات (مجموعا ۵۱ مسابقه) طی یک ماه از ۱۴ ژوئن تا ۱۴ جولای ۲۰۲۴ (۲۵ خرداد تا ۲۴ تیر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود. تمامی مسابقات قرار است در آلمان به عنوان کشور میزبان برگزار شود. در مجموع از ۱۰ استادیوم قرار است استفاده شود: ورزشگاه‌های باشگاه‌های بایرن‌مونیخ، بوروسیا دورتموند، اشتوتگارت، آینتراخت فرانکفورت، لایپزیش و کلن، به علاوه خانه‌های باشگاه‌های بوندسلیگا ۲، هرتابرلین، شالکه، هامبورگ و فورتونا دوسلدورف.

بازی افتتاحیه در تاریخ ۱۴ ژوئن در مونیخ برگزار می‌شود و فینال در المپیاشتادیون برلین در ۱۴ جولای برگزار می‌شود.

قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴ چه زمانی خواهد بود؟

حضور در آلمان در یورو ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟

در یک کلمه: باور نکردنی!

فروش بلیت‌ها از اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده و اگر به اندازه کافی خوش‌شانس هستید که بلیت تهیه کنید می‌توانید بازی‌های شدیدا رقابتی با حضور بزرگترین ستاره‌های این قاره را تماشا کنید.

بسیاری از مردم آلمان خاطرات جام‌جهانی ۲۰۰۶ را زنده خواهند کرد. در آن زمان روش جدیدی برای تماشای فوتبال به وجود آمد و مردم دور هم جمع می‌شدند و بازی‌ها را روی صفحه نمایش بزرگ در فضای عمومی تماشا می‌کردند. این کار در یورو ۲۰۲۴ نیز تکرار خواهد شد. در یورو ۲۰۲۴ همه چیز به خوبی برنامه‌ریزی شده و بازی‌های گروهی در منطقه‌ای بخصوص برگزار خواهند شد تا هواداران به راحتی بتوانند با وسایل نقلیه عمومی از استادیومی به استادیوم دیگر بروند و تیم‌ها و طرفداران مجبور نشوند بی‌جهت در سراسر کشور عبور کنند.

همه‌چیز در مورد یورو ۲۰۲۴/ جام ملت‌های اروپا در آلمان چه زمانی شروع خواهد شد؟/ قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴ چه زمانی خواهد بود؟

آلمان چه زمانی میزبان یورو بوده است؟

آلمان در سال ۱۹۸۸ میزبان یورو بود. اما تقسیم سیاسی در آن زمان باعث شد که بازی‌ها فقط در آلمان غربی برگزار شوند؛ در مونیخ، اشتوتگارت، فرانکفورت، کلن، دوسلدورف، گلزنکرخن، هانوفر و هامبورگ. هیچ مسابقه‌ای در برلین برگزار نشد. آلمان در آن سال به نیمه نهایی راه یافت. آنها قبلاً در اولین تورنمنت بین‌المللی فوتبال که در خاک آلمان میزبانی شده بود، قهرمان جام جهانی ۱۹۷۴ شده بودند. جام کنفدراسیون‌ها در سال ۲۰۰۵ اولین تورنمنت در آلمان متحد شده بود.

رکوردهای قهرمانی اروپا

بیشترین عناوین (تیم)

۳: آلمان (۱۹۷۲، ۱۹۸۰، ۱۹۹۶) و اسپانیا (۱۹۶۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲)

بیشترین عناوین (بازیکن)

۲: ۱۳ بازیکن، از جمله راینر بونهوف برای آلمان در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۸۰، و ۱۲ نفر از برندگان متوالی اسپانیا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲

بیشترین حضور (تیم)

۵۳: آلمان در تمامی ۱۳ دوره جام ملت‌های اروپا حضور داشته و در ۵۳ بازی به میدان رفته که حاصل کارش ۲۷ برد، ۱۳ تساوی (شامل بازی‌هایی که به پنالتی کشیده) و ۱۳ شکست بوده است.

بیشترین حضور (بازیکن)

۲۵: کریستیانو رونالدو (پرتغال)

بیشترین گل زده

۱۴: کریستیانو رونالدو (پرتغال)

بیشترین گل زده در یک دوره

۹: میشل پلاتینی (فرانسه، ۱۹۸۴)

منبع: خبـر ورزشی