شرایط نابه‌سامان این روزهای پرسپولیس باعث شد تا به سراغ کاپیتان سابق پرسپولیس یعنی سپهر حیدری برویم و در خصوص اوضاع این روزهای پرسپولیس و اختلافات به‌وجودآمده بین گل‌محمدی و درویش صحبت کنیم. گفت‌وگوی ما با حیدری را در ادامه می‌خوانید. اوضاع این روزهای پرسپولیس را چطور می‌بینی؟باید واقعیت را گفت. حال پرسپولیس این روزها […]

- هدف این آقا تضعیف پرسپولیس است؛ هر کاری می‌کند تا یحیی برود/ محرومیت و جریمه من خنده‌دار است/ پیشکسوت؟ با ۵۰هزار تومان پرسپولیس را می‌فروشد!

شرایط نابه‌سامان این روزهای پرسپولیس باعث شد تا به سراغ کاپیتان سابق پرسپولیس یعنی سپهر حیدری برویم و در خصوص اوضاع این روزهای پرسپولیس و اختلافات به‌وجودآمده بین گل‌محمدی و درویش صحبت کنیم. گفت‌وگوی ما با حیدری را در ادامه می‌خوانید.

اوضاع این روزهای پرسپولیس را چطور می‌بینی؟
باید واقعیت را گفت. حال پرسپولیس این روزها اصلا خوب نیست. یادمان نرفته همین بازیکنان در کنار یحیی گل‌محمدی همین چند ماه قبل توانستند ۳گانه کسب کنند و در سال‌های اخیر بارها افتخارآفرینی کردند. همین تیم در چند سال اخیر دو بار به فینال آسیا رسید. به نظرم بعد از یک باخت مقابل سپاهان تا این حد انتقاد و زدن تیم اصلا درست نیست و خیلی غیرمنطقی و البته غیرمنصفانه به نظر می‌رسد.

ولی پرسپولیس در چند بازی آخر خود برنده نشده و همین موضوع هواداران را نگران کرده است!
خب در فوتبال این اتفاقات می‌افتد و خیلی غیرعادی نیست. کلی مریض و مصدوم داشتیم و دست یحیی کاملا بسته بود. شاید تیم های دیگر شرایط پرسپولیس را داشتند نتایج بدتری می‌گرفتند. در بازی با سپاهان هم پرسپولیس روی یک گل استثنایی مغلوب شد که شاید هر چند سال از این گل‌ها زده شود. به نظرم اوضاع آن‌قدر هم می‌گویند بحرانی نیست و هنوز هم پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی به حساب می‌آید. پرسپولیس در چند پست نیاز به تقویت دارد و قطعا با چند خرید در نیم‌فصل این تیم به روزهای اوجش برمی‌گردد.

در مورد جریمه ۱۰ درصدی تیم بعد از باخت مقابل سپاهان چه صحبتی داری؟
این دیگر واقعا آخرش بود. کسی انتظار ندارد که رقبا از پرسپولیس حمایت کنند ولی تخریب تیم از خودی واقعا نوبر است. مگر می‌شود به خاطر یک باخت تیم را جریمه کنید. کسی که این کارها را می‌کند قطعا دلش به حال تیم نمی‌سوزد و پرسپولیسی نیست. بازیکنانی را جریمه کردند که قراردادشان نصف تیم‌های دیگر است و از سال قبل هم کلی طلب دارند. این نفرات و کادرفنی کلی افتخار کسب کردند ولی نمی‌دانم در روزهایی که تیم نیاز به حمایت و آرامش دارد، چرا باید چنین کاری از سوی مدیریت تیم انجام شود. نمی‌دانم دیگر درویش باید چه کاری کند که بفهمیم این‌کاره نیست. بارها این موضوع را فریاد زدم ولی گفتند می‌خواهد پست و مقام بگیرد و دنبال فالوئر است. در حالی که همه من را می‌شناسند و من اصلا ایران نیستم که دنبال پست و مقام باشم. هر حرفی هم زدم و می‌زنم دلی بوده و فقط به منافع پرسپولیس و هوادارانش فکر می‌کنم. من این روزها را می‌دیدم و حالا هواداران به من می‌گویند که به حرف تو رسیدیم. هدف این آقا تضعیف پرسپولیس بوده و حالا دارد به هدفش می‌رسد. آقایان پرسپولیس را فدای میز و صندلی مدیریت کردند و می‌خواهند این تیم را نابود کنند.برای حفظ جایگاهش به میلیون‌ها هوادار هر روز استرس می‌دهد.

شایعاتی هم مبنی بر جدایی یحیی به گوش می‌رسید. در این خصوص چه صحبتی داری؟
دقیقا هدف درویش همین است. می‌خواهند یحیی را فراری بدهند و همه کار برای رسیدن به هدفشان می‌کنند. یحیی مربی آرام و محجوبی است و دیگر باید چه نتایجی بگیرد. کارنامه یحیی فوق‌العاده است و بارها با پرسپولیس قهرمانی کسب کرده است. آن‌قدر گل‌محمدی را تحت فشار گذاشتند تا او را عصبی کنند و از پرسپولیس برود. واقعا به کدام گناه این کارها را با یحیی می‌کنید. فقط به خاطر یک باخت؟ اصلا ممکن است باز هم تیم در ادامه فصل ببازد. همین‌طور که تیم‌های بزرگ دنیا هم در طول فصل شکست می‌خورند. فوتبال همین است ولی متاسفانه آقایان فوتبالی نیستند که فنی به مسائل نگاه کنند! هوادار حق دارد ناراحت باشد ولی همه یحیی را قبول دارند. مگر می‌شود سرمربی که این‌همه موفق بوده و نتیجه گرفته به او بگویند برود؟ مشکل پرسپولیس این است که دارد خودزنی می‌کند. مدیر به جای آرامش دادن دارد آرامش را از تیم می‌گیرد. تیم را که تقویت نکردند و حالا هم با این جریمه عجیب تیم را به حاشیه بردند.

صحبت‌های چند پیشکسوت علیه گل‌محمدی هم این روزها خیلی حاشیه‌ساز شد و هواداران نسبت به آن‌ها موضع گرفتند.
این‌ها پیشکسوتانی هستند که با مدیرعامل رفاقت دارند. به همین خاطر یحیی را می‌کوبند. البته اکثر پیشکسوتان از یحیی حمایت کردند و تعداد کمی هستند که برای تیم حاشیه می‌سازند. این پیشکسوتان با ۵۰هزار تومان هم پرسپولیس را می‌فروشند و قبلا هم صحبت‌های عجیبی کردند. اکثر پیشکسوتان و بزرگان باشگاه از گل‌محمدی حمایت کردند و کارشان قابل تقدیر است. پیشکسوت باید در وزهای سختی کنار تیمش باشد و حمایت کند ولی این افراد از هر سمی خطرناک‌تر هستند. من واقعا از بعضی حرف‌ها ناراحت شدم و متاسفم که چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود.پرسپولیس نیاز به آرامش دارد و بهترین اتفاق ممکن هم استعفای درویش است. من خودم نظرسنجی گذاشتم و اکثر هواداران هم موافق رفتن درویش هستند. اگر یک درصد هم پرسپولیس برایتان مهم است، همین حالا بروید. مدیری باید بیاید که بتواند با کادرفنی هماهنگ باشد و البته امکانات لازم را فراهم کند و درآمدزایی کند. آن از نقل و انتقالات افتضاحی که در تابستان برای تیم رقم زدند و حالا هم که تیم را به حاشیه بردند. چطور می‌شود شما پرسپولیسی باشید و به جای حمایت از سرمربی تیمتان از مربی رقیب حمایت کنید. این‌طور نیست که شما فقط برای پرسپولیس بازی کرده باشید. خیلی‌ها قبل و بعد شما بودند و برای این تیم زحمت کشیدند. آن آقایی که می‌آید و راجع‌به مسائل فنی تیمی که ۳گانه گرفته و بهترین تیم ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران بوده نظر می‌دهد و سرمربی‌اش را می‌کوبد، با شناختی که من از فوتبال روز دنیا و فوتبال مدرن دارم اگر الان فوتبالیست بود حتی نمی‌توانست از جلوی باشگاه پرسپولیس رد شود، چه برسد به این‌که روزی افتخار بازی در این تیم را پیدا کند.

از چه نظر می‌گویی نقل و انتقالات پرسپولیس ضعیف بوده است؟
کنعانی‌زادگان و زاهدی را گرفتند که خودشان پرسپولیسی بودند و تحت هر شرایطی می‌آمدند. مهاجمی گرفتند که با نظر گل‌محمدی نبوده و چند نفر از لیست یحیی را نتوانستند بگیرند. آن‌ها حتی نتوانستند یک گلر برای جانشینی بیرانوند بگیرند. دیگر باید چطور عمل می‌کردند تا نمره ضعیف به عملکرد نقل و انتقالاتی آقایان بدهیم. حالا یحیی به خاطر پرسپولیس چیزی نمی‌گوید نباید هر روز او را تحت فشار بگذاریم. او از حجب و حیایی که داشته حرفی نزده ولی تا کی می‌تواند تحمل کند. همه این‌ها به خاطر تضعیف تیم بوده است. نگرانم دوباره درویش کادو بگیرد و تا عربستان برود تا افتخار دیگری برای خودش ثبت کند. بازی رفت که با این کارها غرور تیم را لکه‌دار کرد و آن‌قدر رونالدو را بزرگ کرد و کل توجهش معطوف به او بود که تیم ما از پیش بازنده بود.

در مورد محرومیتی که برای تو در نظر گرفتند چه صحبتی داری؟
من نمی‌دانم اصلا چرا من را محروم کردند. همه‌جای دنیا راحت و آزادانه هر کسی نظرش را می‌گوید. حالا من آمده‌ام گفتم حق پرسپولیس را نخورید، باید محروم شوم؟ نورافکن به پرسپولیسی‌ها توهین می‌کند. پیشکسوتان رقیب هر حرفی در مورد پرسپولیس می‌زنند. باشگاه‌های رقیب هرچه دلشان می‌خواهد می‌گویند ولی من تا از پرسپولیس دفاع کردم محروم شدم. پیشکسوت داریم از تیم حریف که صبح ساعت را کوک می‌کند از ۶ صبح به پرسپولیس توهین می‌کند تا شب. آن‌وقت من را به چه جرمی محروم کردند. یک‌بار استقلال از طریق دادگاه شکایت کرد ولی من تبرئه شدم چون هیچ‌وقت به کسی توهین نکردم و حرفم را در کمال احترام بیان کردم. من قبل از صحبت کردن یا استوری گذاشتن همه چیز را با وکیلم چک می‌کنم. هیچ چیزی نگفتم که بخواهند من را محروم کنند. تازه ۱۰۰میلیون هم جریمه کردند که من قطعا از طریق فیفا پیگیری می‌کنم و تا آخرش هم می‌روم. بالاخره در دقیقه ۹۶ گلی زدم که باعث ناراحتی خیلی‌ها شد. مدیران فدراسیون هم برای خوشحالی تیم‌های محبوبشان فقط به دنبال محروم کردن پرسپولیسی‌ها هستند. اگر بودجه کم آوردید بگویید پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس برایتان این پول را جور می‌کنند ولی بی‌دلیل کسی را محروم و جریمه نکنید. نکته طنز و خنده‌دار ماجرا اینجاست که من اصلا ۳ سال است که ایران نیستم. فعالیتی هم در ایران ندارم و به دنبال پست و مقام هم نیستم. دقیقا من را از کدام فعالیت محروم کردند خودم هم نمی‌دانم.

منبع: خبـر ورزشی