سیستم‌های فیلتر هوا در همه‌گیری کووید- ۱۹ به‌عنوان ابزاری بالقوه برای کاهش انتشار ویروس در داخل خانه توجه بسیاری را به خود جلب کردند. آنها همچنین برای مدیریت آلرژی، آسم و سایر بیماری‌های تنفسی با حذف آلرژن‌ها و آلاینده‌ها از هوای داخل خانه استفاده می‌شوند. این تحقیق بر روی فناوری‌هایی مانند فیلتراسیون هوا، چراغ‌های میکروب‌کش […]

- سیستم‌های فیلتر هوا از بیمار شدن جلوگیری می‌کنند؟

سیستم‌های فیلتر هوا در همه‌گیری کووید- ۱۹ به‌عنوان ابزاری بالقوه برای کاهش انتشار ویروس در داخل خانه توجه بسیاری را به خود جلب کردند. آنها همچنین برای مدیریت آلرژی، آسم و سایر بیماری‌های تنفسی با حذف آلرژن‌ها و آلاینده‌ها از هوای داخل خانه استفاده می‌شوند.

این تحقیق بر روی فناوری‌هایی مانند فیلتراسیون هوا، چراغ‌های میکروب‌کش و یونیزه کننده‌ها متمرکز بود. بر اساس نتایج تحقیق کنونی، عملکرد این سیستم‌ها کمتر از انتظارات است. محققان این تحقیق، پروفسور پل هانتر و دکتر جولی برینارد از دانشکده پزشکی نورویچ بودند و این تحقیق به‌عنوان بخشی از تحقیقات دانشکده علوم پزشکی و بهداشت و درمان در بریتانیا رهبری شد.

این گروه با تجزیه و تحلیل ۳۲ مطالعه انجام شده در محیط‌هایی مانند مدارس و خانه‌های مراقبت، به بررسی اثربخشی فناوری‌های تصفیه هوا در دنیای واقعی پرداختند.

پروفسور هانتر گفت: پاک‌کننده‌های هوا برای فیلتر کردن آلاینده‌ها از هوای عبوری از آنها طراحی شده‌اند.

زمانی که همه‌گیری کووید شیوع پیدا کرد، بسیاری از شرکت‌ها و دولت‌ها نصب این نوع فناوری را در تلاش برای کاهش ذرات ویروسی موجود در هوا در ساختمان‌ها و فضاهای کوچک بررسی کردند اما فناوری‌های تصفیه هوا ممکن است گران باشد، بنابراین منطقی است که مزایا را در مقابل هزینه‌ها سنجیده و توانایی‌های فعلی چنین فناوری‌هایی درک کنیم.

نتایج این تحقیق نشان داد که حداقل شواهدی وجود دارد که از اثربخشی این فناوری‌ها در محافظت از افراد در برابر عفونت‌های تنفسی یا گوارشی در هوا حمایت می‌کند. البته هیچ مدرک محکمی پیدا نشد که نشان دهد فناوری‌های تصفیه هوا احتمالاً از مردم در محیط های واقعی محافظت می‌کنند.

نتایج این تحقیق در مجله Preventive Medicine منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

گیاهی که برای افزایش حافظه معجزه می‌کند

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین