جمعی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۱صبح امروز ۲۹ آبان ماه در سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند این داوطلبان از جمله افرادی هستند که بر اساس ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، مجددا در کنکور شرکت کرده‌ و خواهان اجرای صحیح این ماده هستند. این داوطلبان از سازمان سنجش می‌خواهند […]

 

جمعی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۱صبح امروز ۲۹ آبان ماه در سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند

این داوطلبان از جمله افرادی هستند که بر اساس ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، مجددا در کنکور شرکت کرده‌ و خواهان اجرای صحیح این ماده هستند. این داوطلبان از سازمان سنجش می‌خواهند معدل کل دیپلم را برای داوطلبان دارای شبهه لحاظ کند.

تجمع جمعی از کنکوری‌های ۱۴۰۱ در سازمان سنجش

یکی از والدین این داوطلبان در این باره می‌گوید: با وجود تمام سختگیری‌ها از جمله قطع شدن اینترنت، افزایش تعداد دفترچه‌های تخصصی و تمامی بازرسی‌های بدنی در کنکور ۱۴۰۱، برخی از داوطلبان نامه‌ای از سازمان سنجش دریافت کردند که بر اساس ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، باید مجددا آزمون دهند. فرزندان ما نیز در آزمون مجدد شرکت کردند.

وی ادامه می‌دهد: ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیری‌های لازم انجام دادیم اما هیچ سندی مبنی تقلب برخی از این داوطلبان وجود نداشت. ۲۹ فروردین ماه نیز صورت‌جلسه‌ای در کمیسیون اصل ۹۰ به تصویب رسید که بر اساس آن، باید داوطلبانی که دستگاهی از آنان ضبط نشده بود و در زمینه تقلب نداشتند، تبرئه می‌شدند. با این وجود از ورود این داوطلبان به دانشگاه جلوگیری می‌شود.

یکی دیگر از این داوطلبان به ایسکانیوز می‌گوید: ما از سازمان سنجش می‌خواهیم اقدامات لازم را در زمینه تحصیل داوطلبانی که سندی مبنی بر تقلب آن‌ها وجود ندارد، انجام دهد.

وی می‌افزاید: بر اساس ماده ۱۱، اگر سوابق تحصیلی با معدل کل داوطلب با رتبه اکتسابی مغایرت داشته باشد، داوطلب دچار شبهه می‌شود. اما سازمان سنجش، معدل سال آخر این داوطلبان را لحاظ کرده است و این خلاف ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات است.

لازم به ذکر است برخی از این داوطلبان شب گذشته با برپایی چادر مقابل این سازمان، اعتراض خود را به جلوگیری از ادامه تحصلیشان بیان کردند.

انتخاب

+