به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا موجب رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و بارش برف و کولاک در نقاط سردسیر و ارتفاعات می‌شود. آذربایجان شرقی، البرز، تهران، شمال سمنان امروز و لرستان، هرمزگان، […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا موجب رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و بارش برف و کولاک در نقاط سردسیر و ارتفاعات می‌شود.

آذربایجان شرقی، البرز، تهران، شمال سمنان امروز و لرستان، هرمزگان، ارتفاعات سمنان، جنوب بوشهر و جنوب شرق فارس فردا با شرایط جوی را تجربه می‌کنند.

اختلال در ناوگان حمل‌ونقل و لغزندگی گردنه‌های کوهستانی

این شرایط جوی خطراتی از جمله اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی گردنه‌های کوهستانی و نقاط سردسیر به سبب بارش برف را به دنبال دارد.

همچنین تشدید فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید می‌تواند موجب سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال شود.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر در این شرایط ضروری است.

محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر نیز توصیه شده است.