ملی‌پوشان برابر ازبکستان محک جدی می‌خورند/ برای بقای خود دست به جوانگرایی نمی‌زنند
ملی‌پوشان برابر ازبکستان محک جدی می‌خورند/ برای بقای خود دست به جوانگرایی نمی‌زنند

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: سخت‌ترین بازی تیم ملی در این گروه با ازبکستان است. ازبکی‌ها میزبان این بازی هستند همچنین  این ۲ تیم در فینال جام کافا به مصاف هم رفتند و در دقایق پایانی ازبکی‌ها خیلی فشار […]

- ملی‌پوشان برابر ازبکستان محک جدی می‌خورند/ برای بقای خود دست به جوانگرایی نمی‌زنند

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی ازبکستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: سخت‌ترین بازی تیم ملی در این گروه با ازبکستان است. ازبکی‌ها میزبان این بازی هستند همچنین  این ۲ تیم در فینال جام کافا به مصاف هم رفتند و در دقایق پایانی ازبکی‌ها خیلی فشار آوردند و در نهایت ملی‌پوشان ما به سختی توانستند یک بر صفر پیروز شوند و قهرمانی این رقابت‌ها را به‌دست آورند.

او افزود: به نظرم تیم ملی فوتبال در بازی با ازبکستان محک جدی می‌خورد و یک دیدار تدارکاتی خوبی برای ملی‌پوشان به حساب می‌آید البته هر حریفی در خانه‌اش می‌تواند خطرناک باشد و به‌طور کلی تیم ازبکستان از همه تیم‌های گروه سخت‌تر است.

کربکندی درباره اینکه چقدر امیدوار است تیم ملی فوتبال برابر تیم ازبکستان به موفقیت برسد، گفت: طبیعی است اگر این بازی را پیروز شود نتیجه خوبی گرفته است. مشکل ما یک مقدار کار دفاعی تیم است و اگر مدافعان بتوانند خوب دفاع کنند و کار دفاعی خود را خوب انجام بدهند با مهاجمانی که داریم از هر موقعیتی می‌توانند گل بزنند. به نظرم مهاجمان ما فرصت‌طلب هستند و طارمی و آزمون از موقعیت‌های ۵۰، ۶۰ درصدی می‌توانند گل بسازند. اول مهم این است که دروازه خود را حفظ کنیم و کار دفاعی را خوب انجام بدهیم و قطعا با موقعیت‌ها و شرایطی که داریم با این مهاجمان می‌توانیم به گل برسیم.

این پیشکسوت فوتبال درباره اخراج احمد نوراللهی به‌دلیل اعتراض به سکونشینی اظهار کرد: من نمی‌دانم به چه علت خط خورده است، اما در مجموع اگر بی‌انضباطی و همراهی با تیم ملی  از لحاظ فنی نکرده باشد به‌طور طبیعی باید در تیم ملی اصول رعایت شود و کسی حق ندارد که تخطی کند و نظری غیر از کادر فنی را داشته باشد.

او درباره اینکه میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بالا است، گفت: آن‌ها فقط به نتیجه فکر می‌کنند و هیچ‌کس به آینده تیم ملی فکر نمی‌کند و همه به دنبال این هستند که تا در تیم ملی هستند یک عنوان خوب بگیرند. درست است یک عده جوان را به تیم ملی دعوت می‌کنند، اما جوانان وقتی بازی نکنند بی‌سروصداترین بازیکن هستند و اعتراضی هم نمی‌کنند.

کربکندی درباره اینکه استفاده نکردن از جوانان آسیب به تیم ملی می‌زند، بیان کرد: تمام دنیا بعد از جام جهانی جوانگرایی می‌کنند و تغییر نسل به وجود می‌آورند، اما ما در کشورمان این کار را نمی‌کنیم. خیلی ازبازیکنان ما پا به سن گذاشتند و نتیجه گرفتند و  در پست دروازه‌بان هم جرات نمی‌کنند برابر تیم هنگ کنگ گلر دوم را بگذارند و به نتیجه فکر می‌کنند و به  فکر بقا، رزومه و کارنامه خودشان هستند. قطعا نیاز بوده که جوانان در این بازی‌های تدارکاتی بیشتر بازی کنند تا به آمادگی برسند و اعتماد به نفس لازم را پیدا کنند، اما آن‌ها  تقریبا به یک ترکیب ثابت  دارند نزدیک می‌شوند و دنبال این هستند که این بازیکنان را به آمادگی  و هماهنگی برسانند.

او ادامه داد: البته به نظرم ترکیب ما را حریفان آنالیز می‌کنند و بازیکنان ما را می‌شناسند و  نقاط ضعف تیم ملی را پیدا می‌کنند. اکنون باید مسابقات مقدماتی جام جهانی را پشت سربگذاریم و بعد از آن باید به مسابقات جام ملت‌های آسیا برویم که یکی از سخت‌ترین جام‌ها  چند ساله هست.

کربکندی درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه بازی ایران و ازبکستان گفت: به نظرم تیم ملی کشورمان با یک گل برنده این بازی شود، اما قطعیت ندارد. من نتیجه را پیش‌بینی نمی‌کنم و باید برنده این بازی شوند تا برای جام ملت‌ها آمادگی بیشتری پیدا کنند.  

باشگاه خبرنگاران