از تایید صغر سن پسر تا توضیح درباره علت حضور اقوام در داوری
از تایید صغر سن پسر تا توضیح درباره علت حضور اقوام در داوری

در گفتگوی جنجالی افشاریان در فوتبال برتر مطرح شد؛ خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران شب گذشته مهمان برنامه فوتبال برتر بود. افشاریان که به واسطه حضور بستگانش (پوریا افشاریان به‌عنوان پسر، روح‌الله شریفی به‌عنوان داماد و حمیدرضا افشون به‌عنوان برادر زن برادر) در داوری مورد انتقاد قرار داشت چندی پیش نام دخترش را هم برای […]

- از تایید صغر سن پسر تا توضیح درباره علت حضور اقوام در داوری

در گفتگوی جنجالی افشاریان در فوتبال برتر مطرح شد؛

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران شب گذشته مهمان برنامه فوتبال برتر بود. افشاریان که به واسطه حضور بستگانش (پوریا افشاریان به‌عنوان پسر، روح‌الله شریفی به‌عنوان داماد و حمیدرضا افشون به‌عنوان برادر زن برادر) در داوری مورد انتقاد قرار داشت چندی پیش نام دخترش را هم برای حضور در کلاس داوری رد کرده بود که با دستور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، دختر او از این فهرست کنار گذاشته شد. ساعاتی بعد از انتشار این خبر افشاریان در شبکه سه حاضر بود و مناظره‌ای جنجالی با میثاقی داشت.

در این مناظره که بیشتر حول محور خانواده رئیس کمیته داوران بود، افشاریان خطاب به میثاقی گفت: شما مدتی قبل درباره  روح الله شریفی داماد بنده صحبت کردید. روح‌الله شریفی امسال، سال آخر داور‌ی‌اش است. زمانی که داماد من شد،   ایشان داور بود.

خداداد افشاریان در این لحظه با بیان این جمله که «کدام دوربین مرا را می‌بیند» سندی را نشان داد و گفت: «این ابلاغ شریفی است، یکی از ابلاغ‌هایش است که در سال ۱۳۹۶ با امضای فریدون اصفهانیان دریافت کرده است. من دو سال است که در کمیته داوران هستم. ۱۰ سال است ایشان داور است و از هیچ رانتی استفاده نکرده است. این از آقای شریفی. امسال هم بازنشسته می‌شود. شاید قبل از اینکه ایشان برود، من خودم رفتم تا این سال را هم بدون پدرخانمش داوری کند.»

افشاریان در ادامه درباره یکی دیگر از اقوامش گفت: مطلب دوم؛ درباره حمیدرضا افشون هم صحبت کردید. برادر زن برادرت کیست؟ همین حالا از یکی از مردم عادی در خیابان بپرسید برادر زن برادرت کیست؟ می‌گوید حالت خوب است؟ او به دلیل اینکه برادر زن برادر من است، محکم به فنا است؟   اصلا برادر من است، رانتش چیست؟ ۸ سال دیگر هم جا دارد که داوری کند.  

افشاریان درباره پسرش هم مطلبی را عنوان کرد:  تمام دشمنان من و هر کسی که با من خوب نیست ایمان دارند که پسر من از بهترین داوران آینده است. به چند ناظر زنگ بزنید و بپرسید. من نمره امسال را نمی‌توانم بگویم، چون محرمانه است، اما سال گذشته را می‌گویم. در لیگ یک پارسال جزء ۳ نفر برتر بوده، ۸.۳۶ میانگین نمرات ناظران به او بوده است.

در این بخش میثاقی از خداداد افشاریان پرسید که پوریا افشاریان فرزندش متولد چه ماهی است و رئیس کمیته داوران اعلام کرد که او در سال ۱۳۷۱ به دنیا آمده و در ادامه میثاقی عنوان کرد که شناسنامه دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد فرزندش متولد سال ۱۳۶۹ است. پس از مطرح شدن این موضوع توسط میثاقی، رئیس کمیته داوران این موضوع را به صورت تلویحی پذیرفت و تاکید کرد که ۲ سال صغر سنی فرزندش برای زمانی بوده که او در رده پایه فوتبال ذوب‌آهن بازی می‌کرده و مربوط به دوران حضور او در داوری و انتخاب این رشته توسط فرزندش نیست! البته افشاریان تاکید داشت که پسرش کاملا قانونی دو سال سنش را کوچک کرده است!

افشاریان در بخشی از گفتگویش هم درباره VAR صحبت کرد و اعلام کرد VAR در آزادی پس از لیگ قهرمانان آسیا می‌ماند، اما در اصفهان نه.

باشگاه خبرنگاران