هاشمی: لیگ امسال شرایط بهتری نسبت به سال قبل دارد
هاشمی: لیگ امسال شرایط بهتری نسبت به سال قبل دارد

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، پس از پیروزی مقابل مهرام تهران در هفته پنجم لیگ برتر، اظهار داشت: لیگ امسال ۶ تیم مدعی دارد و همه آنها هم مقابل یکدیگر برد و باخت خواهند داشت. نمی‌گویم شب خوبی داشتیم چون در این بازی خوب نبودیم و متوسط کار […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، پس از پیروزی مقابل مهرام تهران در هفته پنجم لیگ برتر، اظهار داشت: لیگ امسال ۶ تیم مدعی دارد و همه آنها هم مقابل یکدیگر برد و باخت خواهند داشت. نمی‌گویم شب خوبی داشتیم چون در این بازی خوب نبودیم و متوسط کار کردیم. بازیکنانی مثل ویلیام چری واقعا می‌توانستند خیلی بهتر بازی کنند.البته اعلام می‌کنم که آن‌ها تیم خوبی هستند که مربی، بازیکنان و سابقه خوبی دارند و امشب هم در زمین خود بازی می‌کردند. بازیکنان ما تعهد کاری خود را نشان دادند و این برد نتیجه تلاش آن‌ها بود.

وی درباره بازی آینده شهرداری گرگان نیز گفت: ما جمعه در گرگان با نفت آبادان بازی داریم و یقینا آن‌ها جزو همان ۶ تیم مدعی هستند و بازی سختی است. باید تمرکز کنیم چون نباید دوبار اشتباه کرد و یکبار کافی است، در غیر اینصورت جریمه می‌شویم. ما بازیکنان خوب و متعهدی داریم که قدر جایگاه و ارزش خود را می‌دانند و مسلما با تلاش بسیار در زمین حاضر خواهند شد.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، درباره مصدومیت بازیکنان این تیم نیز گفت: نوید رضایی‌فر کمر درد داشت و ریسک نکردم که او را بازی دهم چون خدایی ناکرده آسیب دیدگی او زیاد می‌شد و خدایی ناکرده روی عمر ورزشی او تاثیر منفی می‌گذاشت. پله هم کامل خوب نشده و هنوز آسیب دیدگی دارد، دیدید که او را دائم تعویض میکردیم و زود زود از زمین خارج میشد چون درد داشت. امیدواریم در شرایطی که با آبادان و سپس تیم سوریه بازی داریم، وقت را تنظیم کنیم تا آسیب دیدگی‌ها ریکاوری شوند چون با این فشردگی کار سختی است، اما اصلا از تعداد بازی‌های زیاد ناراضی نیستیم و اتفاقا چیز خوبی است.

هاشمی در مورد اینکه طبق قانون سازمان لیگ بسکتبال، تیم‌های‌ مهمان نمی‌توانند هواداری در سالن‌ها داشته باشند، گفت: اگر واقعیت را بگویم هم موافقم و هم مخالفم. من تصمیم گیرنده نیستم اما میشد تمهیداتی در نظر بگیریم که بشود تماشاچی را برای تیم میهمان حدود بیست سی درصد داشته باشیم که البته تمهیدات خاص میخواهد؛ اما الان نمیتوانم برای سازمان لیگ تصمیم بگیرم و برای ما سوپرایز نیست و عادت میکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که کیفیت لیگ امسال را نسبت به سال قبل چطور ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: اگر لیگ سال قبل را واکاوی کنیم جواب‌های زیادی می‌گیریم. تنور بسکتبال ایران باید داغ باشد و شما باید ببینید چه کسانی این تنور را داغ می‌کنند. لیگ امسال نسبت به سال قبل شرایط بهتری دارد و باشگاه‌ها جدی‌تر حاضر شده‌اند و با لیگ سال قبل فاصله زیادی دارد.

در دقایقی از بازی که تیم مهرام تقاضای وقت استراحت کرده بود، ارسلان کاظمی به صورت یواشکی در حال جوش دادن به صحبت‌های کادرفنی تیم مهرام با بازیکنان این تیم بود، هاشمی درباره این کار بازیکن خود گفت: برای تیم من هم پیش آمده است. چ به نظر من شوخی و شیطنت است و باید به اصل مطلب برسیم. بازی خوبی از نظر نتیجه و هیجان بود، چنین بازی‌هایی هوادار را جذب میکند و اسپانسرها به بسکتبال رو می‌آورند. این پخش زنده هم نکته مثبتی بود که باید به همین موارد پرداخت که اصل ماجرا هستند و چنین صحبت‌هایی خیلی مهم نیست. با این پخش زنده‌ها بار دیگر استعدادها به سمت بسکتبال می‌آیند و فقط به سمت والیبال نمی‌روند.

او تاکید کرد: سیاست گذارهای ما اگر بدانند جایگاه بسکتبال در جهان کجاست، محال است اینگونه با این رشته برخورد کنند. شما در المپیک چهار رشته دارید که بلیت مسابقات آن‌ها قبل از شروع تمام می‌شود. سه رشته پایه و یک بسکتبال هستند که این شرایط را دارند. شما می‌توانید بلیت هندبال و والیبال را در اواسط المپیک بخرید اما بلیت بسکتبال از قبل تمام میشود. اگر بدانیم بسکتبال چقد زیبا است و اهمیت دارد قطعا نقطه نظرات تغییر می‌کند.

هاشمی درباره تایید نشدن سالن شهرداری گرگان برای میزبانی از مسابقات غرب آسیا نیز گفت: متاسفانه سالن ما قبول نشد و در تهران بازی داریم. دیدم یکی از این صفحات مجازی نوشته بود ساجس لبنان تیم بزرگی نیست. ساجس همین دیشب تیم بیروت را در بیروت برد و الان هم با سرمایه‌گذاری که روی این تیم شده نه تنها برای غرب آسیا که برای قهرمانی آسیا آمده است. بازیکنان ما مقابل پنج هزار تماشاگر این تیم آنگونه بازی کردند و ما با بیست اختلاف می‌بردیم اگر در دقایق آخر شل نمی‌کردیم. 

او افزود: بازتاب این برد چه بود؟ بعد از چند وقت در یک بازی بین‌المللی تیم ایران در یک شرایط سخت به پیروزی رسید، آیا توجهی به این موضوع شد؟ چرا توجه نکردیم؟ در رخ دادن این اتفاقات هم شیطنت هست، هم عدم آگاهی و هم موارد دیگر. بعدها خواهند فهمید من چه میگویم! باید روی این بردها مانور دهیم چون به سود بسکتبال کشور است. من با افرادی که معلوم الحال هستند و بسکتبال ما در این سال‌ها تاوان چنین افرادی را میدهد، کاری ندارم.

پایان پیام/





منبع: فارس