برگزاری نخستین دوره مسابقات گل کوچک در کشور
برگزاری نخستین دوره مسابقات گل کوچک در کشور

به گزارش زیرنویس، علی خلیلی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، به برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال محلات توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی اشاره کرد و اظهارداشت: استقبال فوق العاده‌ای که از مسابقات مینی فوتبال محلات توسط نوجوانان و جوانان سراسر کشور صورت گرفت، ما را بر آن داشت تا طرح ملی جدیدی […]

به گزارش زیرنویس، علی خلیلی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، به برگزاری مسابقات مینی‌فوتبال محلات توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی اشاره کرد و اظهارداشت: استقبال فوق العاده‌ای که از مسابقات مینی فوتبال محلات توسط نوجوانان و جوانان سراسر کشور صورت گرفت، ما را بر آن داشت تا طرح ملی جدیدی را برای ایجاد شور و نشاط بین این قشر و مردم عزیزمان اجرا کنیم که برگزاری مسابقات گل کوچک خیابانی در دستور کار قرار گرفت. 

وی در مورد نحوه برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات گل کوچک یا مینی فوتبال در جهان با عناوین و روش های متنوعی برگزار می شود که رویدادهایی به نام بازیکنان مطرح دنیا در کشورهای مختلف جزیی از آنهاست. 

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: از آنجایی که «گل کوچک» سابقه زیادی در کشور ما دارد و در گذشته نه چندان دور در کوچه و خیابان ها بازی می شد، تصمیم گرفتیم این رویداد را با همان روش گذشته و البته براساس شرایط فیزیکی شهرها برگزار کنیم. 

علی خلیلی ادامه داد: مسابقات گل کوچک یا فوتبال خیابانی با محوریت طرفداری نوجوانان و جوانان شهرهای مختلف از تیم های مورد علاقه داخلی شان برگزار می شود که هر تیم می تواند نام تیم مورد علاقه اش را انتخاب کند و به هنگام ثبت نام کدهای اختصاصی به هر تیم داده می شود تا وجه تمایز آنها باشد. 

خلیلی ادامه داد: با برگزاری مسابقات با این روش، می توان به آماری از تعداد هواداران تیم های مختلف هم دست پیدا کرد چرا که این تیم ها می توانند علاوه بر این که نام تیم مورد علاقه شان را روی تیمشان می گذارند، می توانند از نشانه های این تیم ها هم مثل لباس یا لوگو و یا هر چیز دیگری استفاده کنند. 

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی خاطرنشان کرد: برای اجرای این مسابقات با کانون هواداران باشگاه های مطرح فوتبال کشور هم ارتباط گرفته ایم تا بتوانیم از ظرفیت آنها هم استفاده کنیم. قطعا با مشارکت باشگاه های مطرح مشارکت انبوه و وسیعی از علاقمندان را شاهد خواهیم بود. 

خلیلی در مورد زمان اجرای این طرح نیز گفت: ثبت نام برای حضور در این مسابقات از ۱۵ آذر سالجاری آغاز خواهد شد و پس از آن همزمان با ایام مبارک دهه فجر مسابقات در شهرهای مختلف آغاز خواهد شد که تا تیر سال آینده ادامه خواهد داشت. این مسابقات در سه سطح شهر، استان و کشور برگزار می شود و برای تیم های برتر جوایزی در نظر خواهیم گرفت و بهترین های مسابقات به رویدادهای بین المللی اعزام خواهند شد.

پایان پیام/





منبع: فارس