هونگ: بودجه تیرو کمان ایران نسبت به کره و چین یک پنجاهم است
هونگ: بودجه تیرو کمان ایران نسبت به کره و چین یک پنجاهم است

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، هونگ سرمربی کره ای تیم ملی تیر و کمان در نشست خبری در مورد تفاوت ایران با کره یا چین اظهار داشت:  بودجه ما نسبت به کره، چین یا ژاپن یک دهم حتی یک پنجاهم است و پشتوانه خیلی بیشتری هم دارند و سازماندهی شان هم قوی‌تر است. اما این […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، هونگ سرمربی کره ای تیم ملی تیر و کمان در نشست خبری در مورد تفاوت ایران با کره یا چین اظهار داشت:  بودجه ما نسبت به کره، چین یا ژاپن یک دهم حتی یک پنجاهم است و پشتوانه خیلی بیشتری هم دارند و سازماندهی شان هم قوی‌تر است. اما این تفاوت کاملا منطقی است چون آن‌ها سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند و در المپیک مدال می‌گیرند. آنجا توجه به تیر و کمان نسبت به ایران خیلی بیشتر است. الان کاری که از دست ما بر می‌آید این است که همه با هم یک تیم شویم و تیر و کمان را حمایت کنیم.

وی در مورد اینکه چقدر با کره فاصله داریم، گفت: ابتدا باید بگویم ورزشکاران پایه در ایران مشکل کمبود مربی دارند و مربیان کمی حضور دارند که بخواهند آموزش بدهند. از نظر من که در کره ورزشکار حرفه‌ای بودم ورزشکاران ایرانی این رشته را ابتدا تفریحی شروع کردند و پس از آن به تیم ملی رسیدند. پس برنامه‌ریزی در رده پایه بسیار مهم است.

سرمربی کره‌ای در خصوص اینکه چطور شد هدایت ایران را قبول کردید، گفت: ۲۶ سال ورزشکار حرفه‌ای بودم و متاسفانه المپیک نتوانستم بروم و این رویایم بود. به عنوان یک مربی این آرزو را داشتم که المپیک بروم و به همین خاطر هدایت ایران را قبول کردم که به المپیک بروم.

هونگ در مورد اینکه وعده کسب مدال داده بودید اما محقق نشد و آنالیز شما چطور بود، عنوان کرد: در مرحله مقدماتی به آن امتیازی که می خواستیم رسیدیم آمل در حذفی با یکی دو اشتباه فردی مدال را از دست دادیم. تیر و کمان ورزشی است که شرایط فنی، هم ذهنی و هم بدنی مهم است. از نظر ذهنی و روحیه ای هنوز مشکلاتی داریم که باید جبران شود. خیلی اوقات برای یک تیر مسابقه را از دست دادیم که به خاطر مسائل روانی بود. باید به جایی برسیم که وقتی به امتیاز ۱۰ نیاز داریم ۱۰ را بزنیم.

وی در مورد کسب سهمیه گفت: یکی سری از تیم ها هستند که سهمیه گرفتند و ما هم دوست داریم سهمیه تیمی را بگیریم و در جمع برترین ها قرار بگیریم.

پایان پیام/





منبع: فارس