ساسان شاه‌محمودی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: طرح های توسعه‌ای آبزی پروری در استان کرمانشاه شامل فاز دوم مجمع پرورش ماهی قصرشیرین است که هنوز راه‌اندازی نشده و در صورت تخصیص آب بین ٢ الی ٢ هزار و ۵٠٠ تن تولید ماهی دارد. وی افزود: فاز سوم این مجتمع به بنیاد مستضعفان […]

- طرح توسعه آبزی پروری «کلاران دشه» پاوه بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود

ساسان شاه‌محمودی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: طرح های توسعه‌ای آبزی پروری در استان کرمانشاه شامل فاز دوم مجمع پرورش ماهی قصرشیرین است که هنوز راه‌اندازی نشده و در صورت تخصیص آب بین ٢ الی ٢ هزار و ۵٠٠ تن تولید ماهی دارد.

وی افزود: فاز سوم این مجتمع به بنیاد مستضعفان برای عملیات تلفیقی باغی و پرورش ماهی با ظرفیت یک هزار تن اعطا شده است.

معاون تولید و بهره‌برداری آبزیان شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: طرح توسعه مجتمع «کلاران دشه» پاوه با ظرفیت یک هزار تن (مکانیزه) در سال است که ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ٢٢ بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود.

وی اذعان کرد: مجتمع ریجاب نیز در حال ساماندهی است و با کشیدن برق متوسط ٢٠ کیلو ولت تولید کنونی آن که حدود پنج الی ۶ هزار تن است یک برابر افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مجتمع دارای ١٨٠ مزرعه با ظرفیت ۶ هزار تن است و بزرگترین مجتمع پرورش ماهی کشور است.

شاه محمودی اضافه کرد: مجتمع داریان که مطالعات آن انجام می‌شود در صورت تخصیص آب ٢ هزار تن ماهی سردابی و پنج الی ١٠ میلیون بچه ماهی قزل‌آلا تولید می‌کند.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین