غول مهربان با عبور از نیمار به رکورد‌های رونالدو، مسی و دایی حمله کرد
غول مهربان با عبور از نیمار به رکورد‌های رونالدو، مسی و دایی حمله کرد

همشهری آنلاین نوشت: گلزنی‌های روملو لوکاکو برای تیم ملی بلژیک تمامی ندارد. او در برد ۵ بر صفر تیمش در مقدماتی جام‌ملت‌های اروپا مقابل آذربایجان ۱۰نفره که حجت حق‌وردی را در ترکیب خود داشت، زننده ۴گل بود و با این گل‌ها شمار گل‌های ملی‌اش را به عدد۸۳ رساند. حالا تعداد گل‌های لوکاکو با رکورد فرانس […]

واکنش سخنگوی استقلال به تشکیل پرونده انضباطی برای این تیم

همشهری آنلاین نوشت: گلزنی‌های روملو لوکاکو برای تیم ملی بلژیک تمامی ندارد. او در برد ۵ بر صفر تیمش در مقدماتی جام‌ملت‌های اروپا مقابل آذربایجان ۱۰نفره که حجت حق‌وردی را در ترکیب خود داشت، زننده ۴گل بود و با این گل‌ها شمار گل‌های ملی‌اش را به عدد۸۳ رساند. حالا تعداد گل‌های لوکاکو با رکورد فرانس پوشکاش افسانه‌ای برابر شده و او سومین رکورددار گلزنی ملی در اروپاست.

لوکاکو با این ۴گل توانست از نیمار و لواندوفسکی عبور کند و با علی مبخوت در عدد ۸۳گل مساوی شود. او، پوشکاش با ۸۴گل، مختار داهاری مالزیایی با ۸۹گل، سونیل چتری هندی با ۹۳گل، لیونل مسی و علی دایی با ۱۰۶ و ۱۰۹گل را بالاتر از خود می‌بیند. رونالدو نیز با ۱۲۷گل، بهترین گلزن بازی‌های ملی است.

غول مهربان ۴گلش را در ۳۷دقیقه به ثمر رساند. او با این‌گل‌ها آقای گلی مسابقات مقدماتی را از رونالدو و امباپه پس گرفت؛ لوکاکو ۱۳گل، رونالدو ۱۰گل، امباپه ۹گل، هری کین ۸گل، مک‌تامینی و هویلوند ۷گل. ستاره شیاطین سرخ این آمار را در ۱۱۳مسابقه به ثبت رسانده و میانگین ۰.۷۳گل در هر بازی ملی را دارد. او حالا در ۳۰سالگی خطری برای کریستیانو رونالدو(۱۲۷گل)، علی دایی(۱۰۹) و لیونل مسی(۱۰۶) محسوب می‌شود.

لوکاکو سال‌۲۰۲۳ در ۱۰بازی سری‌آ، ۶گل برای آاس‌رم زده و ۳گل در ۴بازی لیگ اروپا ثبت کرده است. او در ۶۱۴بازی رسمی عمرش توانسته ۲۹۷گل و ۹۳پاس‌گل داشته باشد.

منبع: اطلاعات انلاین