نماینده افشاگر «شاسی بلندها» عدم شفافیت مجلس را هدف قرار داد
نماینده افشاگر «شاسی بلندها» عدم شفافیت مجلس را هدف قرار داد

خبرآنلاین نوشت: استعفای الیاس نادران، نماینده تهران بعد از کش و قوس زیاد امروز بررسی و با آن مخالفت شد. نکته مهم در این میان غیرعلنی شدن یکباره جلسه بررسی طرح استعفا بود، اقدامی عجیب در ادامه تصمیمات محرمانه و غیرعلنی مجلس که با علامت تعجب هایی همراه بود. آنچنان که عباس عبدی، چهره اصلاح طلب […]

- نماینده افشاگر «شاسی بلندها» عدم شفافیت مجلس را هدف قرار داد

خبرآنلاین نوشت: استعفای الیاس نادران، نماینده تهران بعد از کش و قوس زیاد امروز بررسی و با آن مخالفت شد. نکته مهم در این میان غیرعلنی شدن یکباره جلسه بررسی طرح استعفا بود، اقدامی عجیب در ادامه تصمیمات محرمانه و غیرعلنی مجلس که با علامت تعجب هایی همراه بود.

آنچنان که عباس عبدی، چهره اصلاح طلب در توئیتی نوشت؛« وقتی بررسی استعفای نماینده هم محرمانه و غیرعلنی شود، دیگر کدام داده مفیدی می تواند در اختیار افکار عمومی قرار گیرد؟معنای این رفتارها حتی از چشم ساده ترین افراد هم پنهان نمی ماند.»

اما ماجرای غیرعلنی شدن بررسی طرح استعفای الیاس نادران چه بود؟

ترس قالیباف و یارانش از علنی شدن جلسه استعفای نادران

احمد علیرضابیگی درباره بررسی درخواست استعفای الیاس نادران در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، توضیح داد: جلسه غیر علنی به دلیل واهمه آقای قالیباف و اطرافیانش نسبت به موضوعاتی که احتمال می دادند از جانب آقای نادران مطرح شود، تشکیل شد زیرا تصور می‌کردند مسائلی سبب تنش شود و پیامدهایی داشته باشد.

وی افزود: البته این رفتار آقای قالیباف دور از انتظار نیست؛ ایشان ۴۰ روز تریبون و سامانه نماینده مردم را می بندد با این ملاحظه که نماینده مطلبی بیان کند که شاید برایش سنگین باشد و گران تمام شود.

مجلس مدعیِ شفافیت مردم را نامحرم دانست

این نماینده مجلس با بیان اینکه اظهارات نادران چیزی نبود که مجلس مدعیِ شفافیت، تصور کند مردم نباید این مطالب را بشنوند و نامحرم هستند، ادامه داد: بخش قابل توجهی از نمایندگان مجلس هم بر اظهارات آقای نادران صحه گذاشت و حق را به او دادند و این موضوع مهمی بود.

از تخلف در اجرای آیین نامه تا دخل و تصرف در مصوبات مجلس

علیرضابیگی تصریح کرد: تخلفات آقای قالیباف در آیین نامه داخلی و اداره مجلس، دخل و تصرف در مصوبات مجلس مانند قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و برخی لوایح و طرح ها، مقررات مربوط به ارز ترجیحی و پیامدهای آن که سبب افزایش گرانی و تورم در کشور شد، همچنین اختلافاتی که آقای نادران با آقای قالیباف در حوزه مدیریت مجلس دارد، از جمله بحث هایی بود که در نطق آقای نادران مطرح شد.

جلسه بررسی استعفا با نفوذ قالیباف غیرعلنی شد

وی خاطرنشان کرد: در مجموع این حرف ها باید زده می شد اما مردم هم باید به عنوان صاحبان کشور در جریان این رخدادها قرار می گرفتند با این حال این امکان به واسطه پیشنهاد جمعی از نمایندگان و نفوذ آقای قالیباف برای غیر علنی شدن جلسه مجلس داده نشد و این زیبنده مجلس ما نبود چون تنها کسی که از انتشار این مسائل در تریبون مجلس از طریق رادیو و تلویزیون احساس خسارت می کرد قالیباف و تیمش بود.

به گفته این نماینده مجلس، پاسخی به اظهارات الیاس نادران و بحث های مطرح شده داده نشد و اکثریت نمایندگان هم ضمن پذیرش موارد مطرح شده، رای بر ادامه حضور او در مجلس دادند.

تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه پیش از آمدن لایحه به مجلس تخلف است

نماینده تبریز در مجلس همچنین گفت: این تخلفات همچنان ادامه دارد و آقای قالیباف طبق ماده ۴۱ آیین نامه داخلی مجلس تخلف داشت که براساس آن شکل گیری کمیسیون تلفیق بودجه و انتخاب اعضای آن باید پس از تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس باشد اما او به این موضوعات وقعی نمی نهد و کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بدون تقدیم آن به مجلس شکل گرفت از سویی بررسی برنامه توسعه هفتم هم هنوز خاتمه نیافته است.

منبع: اطلاعات انلاین