به گزارش زیرنویس، خبرگزاری فرانسوی به نقل از دو منبع آگاه جزئیات توافق‌نامه تبادل اسرا بین حماس و تل آویو را منتشر کرد. این دو منبع مرتبط با مذاکرات تبادل اسرا به خبرگزاری فرانسه گفتند که این توافق شامل یک آتش‌بس موقت پنج روزه است که در ادامه آتش‌بس جامع و توقف درگیری‌ها را نیز […]

به گزارش زیرنویس، خبرگزاری فرانسوی به نقل از دو منبع آگاه جزئیات توافق‌نامه تبادل اسرا بین حماس و تل آویو را منتشر کرد.

این دو منبع مرتبط با مذاکرات تبادل اسرا به خبرگزاری فرانسه گفتند که این توافق شامل یک آتش‌بس موقت پنج روزه است که در ادامه آتش‌بس جامع و توقف درگیری‌ها را نیز شامل می‌شود.

منابع به خبرگزاری فرانسوی اطلاع دادند که این توافق توقف کامل پروازهای هواپیماهای صهیونیستی در آسمان نوار غزه را شامل می‌شود، به استثنای مناطق شمالی که پروازها تنها برای شش ساعت در روز متوقف می‌شود.

خبرگزاری فرانسوی به نقل از این دو منبع نوشت: «این تبادل شامل آزادی بین ۵۰ تا ۱۰۰ اسیر صهیونیستی در نوار غزه توسط حماس و جهاد اسلامی، از جمله غیرنظامیان و افرادی است که دارای ملیت‌های خارجی به غیر از سربازان نظامی صهیونیستی است. قرار است این افراد در ازای آزادی ۳۰۰ کودک فلسطینی اسیر توسط رژیم صهیونیستی، آزاد شوند.»

این افراد همچنین به خبرگزاری توضیح دادند که آزادی اسرا به صورت مرحله‌ای و به تعداد ۱۰ اسیر صهیونیست در روز در مقابل ۳۰ اسیر فلسطینی انجام می‌شود و بقیه اسرا در آخرین روز آتش‌بس آزاد می‌شوند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم شامگاه سه شنبه در رابطه با تبادل اسرا گفت که رژیم صهیونیستی با تصمیم دشواری مواجه است، اما تصمیم درستی است.

نتانیاهو نیز توضیح داد که اسرا به صورت مرحله‌ای آزاد می‌شوند و این نشان می‌دهد که رهبران امنیتی کاملاً از این تصمیم حمایت می‌کنند

منبع: مـهر