سیدبندی یورو ۲۰۲۴ مشخص شد/ ایتالیا در سید ۴
سیدبندی یورو ۲۰۲۴ مشخص شد/ ایتالیا در سید ۴

رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ حدود ۷ ماه دیگر به میزبانی آلمان برگزار می‌شود و حال با پایان مرحله مقدماتی و مشخص شدن ۲۱ تیم حاضر در این رقابتها، سیدبندی مسابقات هم مشخص شد. البته سه تیم دیگر هم از مرحله پلی آف راهی یورو می‌شوند که آن‌ها هم در سید چهارم قرار می‌گیرند. یورو ۲۰۲۴ با […]

- سیدبندی یورو ۲۰۲۴ مشخص شد/ ایتالیا در سید ۴

رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ حدود ۷ ماه دیگر به میزبانی آلمان برگزار می‌شود و حال با پایان مرحله مقدماتی و مشخص شدن ۲۱ تیم حاضر در این رقابتها، سیدبندی مسابقات هم مشخص شد. البته سه تیم دیگر هم از مرحله پلی آف راهی یورو می‌شوند که آن‌ها هم در سید چهارم قرار می‌گیرند.

یورو ۲۰۲۴ با حضور ۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود. ملاک سیدبندی این رقابت ها، رنکینگ فیفا نیست. تیم‌ها بر اساس عملکرد خود در دور مقدماتی در سید‌های چهارگانه قرار می‌گیرند. همین باعث شده، تیم ملی ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی در سید چهارم قرار بگیرد. آتزوری به سختی و در رقابت نزدیک با اوکراین جواز حضور در بازی‌ها را کسب کرد و نتوانست امتیازات زیادی کسب کند. آن‌ها بیستمین تیمی بودند که موفق به کسب سهمیه یورو ۲۰۲۴ شدند و کرواسی هم به عنوان بیست و یکمین تیم سه شنبه شب راهی این بازی‌ها شد.

به این ترتیب ایتالیا احتمالا در قرعه کشی‌ای که برای یورو ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد، در گروهی دشوار قرار خواهند گرفت و شاید هم آن گروه، گروه مرگ شود. همچنین حضور تیم ملی هلند در سید سوم هم می‌تواند برای این تیم گروهی سخت را رقم بزند.

سیدبندی این رقابت‌ها برای قرعه کشی که ۱۱ آذر برگزار می‌شود، به این شرح است:

گلدان ۱: آلمان، پرتغال، فرانسه، بلژیک، اسپانیا، انگلیس

گلدان ۲: مجارستان، ترکیه، دانمارک، آلبانی، رومانی، اتریش

گلدان ۳: هلند، اسکاتلند، کرواسی، اسلوونی، اسلواکی، چک

گلدان ۴: ایتالیا، صربستان، سوئیس، پلی آف A، پلی آف B، پلی آف C

 

 

باشگاه خبرنگاران