استقبال «بایدن» از توافق آتش‌بس در نوار غزه
استقبال «بایدن» از توافق آتش‌بس در نوار غزه

  به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال از توافق آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و حماس اعلام کرد «من از توافقنامه آزادی گروگان‌ها استقبال می‌کنم و از «شیخ تمیم»، امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای رهبری و مدیریت قاطع و مشارکت آنها در دستیابی […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال از توافق آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و حماس اعلام کرد «من از توافقنامه آزادی گروگان‌ها استقبال می‌کنم و از «شیخ تمیم»، امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای رهبری و مدیریت قاطع و مشارکت آنها در دستیابی به این توافق تشکر می‌کنم.»

بایدن با بیان اینکه «این توافق تعداد بیشتری از گروگان‌های آمریکایی را به میهن باز می گرداند» گفت: از تعهد نتانیاهو و دولتش برای حمایت از آتش بس طولانی برای تضمین اجرای کامل توافق و ارائه کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه قدردانی می‌کنم.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه افزود: مهم است که تمام جنبه‌های این توافق به طور کامل اجرا شود و من با رهبران در تماس خواهم بود تا اطمینان حاصل کنم که این توافق به‌درستی اجرا می‌شود.

وزارت خارجه قطر به عنوان یکی از میانجی‌های ناظر بر روند توافق در غزه ساعاتی پیش بیانیه‌ای را در خصوص دستیابی به این آتش‌بس منتشر کرد. بر اساس این بیانیه ۱۵۰ اسیر فلسطینی شامل زنان و کودکان زیر سن قانونی در برابر آزادی ۵۰ نفر از اسرای رژیم صهیونیستی از غزه آزاد خواهند شد.

این بیانیه تاکید کرده است که تعداد اسرای تبادل شده در مراحل آینده از اجرای توافق، افزایش پیدا خواهد کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد که در طول مدت آتش بس اجازه ورود تعداد زیادی از کمک‌های امدادی از جمله سوخت برای تأمین نیازهای انسانی به نوار غزه داده خواهد شد.

این بیانیه ضمن اعلام اینکه زمان آغاز آتش‌بس طی ۲۴ ساعت آینده اعلام می‌شود، از ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش و جلوگیری از خونریزی و حفظ جان انسان‌های بی‌گناه خبر داد.

دولت آمریکا ساعتی پیش دستیابی به این توافق را تأیید کرد و کابینه رژیم صهیونیستی نیز به استثنای سه تن از وزرای افراطی خود به آن رأی مثبت داد. جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای این آتش‌بس ۴ روزه را تأیید کرده است.

منبع: مـهر