سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: در آستانه هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان «مرحله آموزشگاه سال ١۴۰٣» از یازدهم الی ١٧ آذر ماه برگزار می‌شود. وی افزود: این مسابقات در یازده رشته برگزار می‌شود که تا کنون حدود […]

- مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی «مرحله آموزشگاه» در کرمانشاه برگزار می‌شود

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: در آستانه هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان «مرحله آموزشگاه سال ١۴۰٣» از یازدهم الی ١٧ آذر ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در یازده رشته برگزار می‌شود که تا کنون حدود ۶۴ هزار و ۵٠٠ دانش‌آموز از سراسر استان در این مسابقات از طریق سامانه «نورینو» ثبت‌نام کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: این مسابقات به صورت سراسری در مدارس استان کرمانشاه برگزار می‌شود سپس نفرات اول مدارس (در یازده رشته) به ناحیه معرفی و در مسابقات استانی شرکت می‌کنند.

وی اذعان کرد: نفرات برتر منتخب این مسابقات در انتها به مرحله کشوری که در تیر ماه سال آینده برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش هر روز با یک عنوان و برنامه‌های خاص طراحی شده است.

وی ادامه داد: یازدهم آذر ماه عنوان «قرآن مسیر زندگی» با برگزاری سراسری مسابقات رشته حفظ، قرائت و فهم قرآن (در یازده رشته)، ١٢ آذر ماه با عنوان «نهج‌البلاغه فریاد جاودانگی» با برگزاری مسابقات نهج البلاغه، ١٣ آذر ماه با عنوان «احکام انشای بندگی» و برگزاری مسابقات اذان، احکام و انشای نماز و فعالیت‌های نور چشم (جشن تکلیف) است.

این مقام مسئول تشریح کرد: ١۴ آذر ماه با عنوان روز «صحیفه سجادیه قله بالندگی» و ١۵ آذر ماه با عنوان «انتظار فرج، نغمه دلدادگی» و برگزاری مسابقه رشته گفتمان مهدوی و تقدیر از فعالین قرآن دانش‌آموزی و فرهنگیان و برگزاری مسابقه رشته صحیفه است.

محمدی تأکید کرد: ١۶ آذر ماه «سیره فاطمی سیرت آزادگی» با حضور در گلزار شهدا و روز جمعه ١٧ آذر ماه با عنوان «نماز جمعه میعادگاه همبستگی» است که دانش‌آموزان در نماز جمعه به همراه والدین به صورت خانوادگی حضور می‌یابند.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین