به گزارش زیرنویس، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از بعد از ظهر فردا با ورود سامانه بارشی احتمال رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود. محمد سبزه زاری افزود: این پدیده تا بعد از ظهر روز […]

به گزارش زیرنویس، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از بعد از ظهر فردا با ورود سامانه بارشی احتمال رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: این پدیده تا بعد از ظهر روز جمعه در مناطق جنوب غربی، غربی و بخش‌هایی از مرکز و به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری احتمال شدت گرفتن بارش‌ها در بقیه مناطق به صورت نقطه‌ای وجود دارد

وی ادامه داد: با توجه به این پدیده لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر بصورت محدود و تأخیر در پرواز و شکستن شاخه درختان پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: توصیه می‌شود احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال‌ها و آبروها، فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی و تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی انجام شود.

منبع خبر: رکنـا