به گزارش زیرنویس ،  میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که نشست امروز « تقریباً به طور کامل به وضعیت فاجعه بار نوار غزه اختصاص داشت» و مباحث داغی در این زمینه مطرح شد. دفتر نمایندگی لهستان نزد سازمان‌های بین‌المللی […]

به گزارش زیرنویس ،  میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که نشست امروز « تقریباً به طور کامل به وضعیت فاجعه بار نوار غزه اختصاص داشت» و مباحث داغی در این زمینه مطرح شد.

دفتر نمایندگی لهستان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز ساعاتی پیش طی پیامی در ایکس، به آغاز دور جدید نشست شورای حکام اشاره کرد و نوشت که اعضا سرگرم گفت‌وگو درباره وضعیت جنگ در غزه هستند.

نشست یک هزار و ششصد و هفتاد و چهارم شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا در وین آغاز به‌کار کرد و تا روز جمعه ادامه دارد.

تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی یکی از مسائل مهمی است که در تحولی کم سابقه، به دستور کار این دوره اضافه شده است. ایرنا به نقل از منابع مطلع دریافته که این سوژه قرار است ذیل آیتم «سایر موضوعات» در جلسه شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

فعالیت‌های اتمی نامشروع رژیم صهیونیستی که ایران بارها نسبت به عواقب آن هشدار داده و خواستار توجه دقیق و رسیدگی جدی به آن شده است، درحالی به دستور کار اعضای شورای حکام اضافه شده که اخیراً “عمیحای الیاهو” وزیر به اصلاح میراث کابینه رژیم صهیونیستی طی سخنانی خواهان بررسی امکان استفاده از بمب اتمی علیه غزه به عنوان یک گزینه‌ این رژیم شده بود.

در همین پیوند رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان هفته پیش طی نامه‌ای به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهان انعکاس پیامدهای خطرات ناشی از استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای توسط رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین در غزه به شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نیز از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا درباره زرادخانه‌های اتمی در فلسطین اشغالی تحقیق کند.

به گفته میخائیل اولیانوف، موضوع زرادخانه‌های اتمی رژیم صهیونیستی، امروز در جلسه عصرگاهی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط گروهی از کشورها مطرح خواهد شد. وی افزود: اظهارات غیرمسئولانه یکی از وزرای اسرائیل واکنش تند جامعه جهانی را به همراه داشته است.

رژیم صهیونیستی تاکنون با نادیده گرفتن اصول شناخته شده بین‌المللی، اثربخشی و کارایی پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و نظام پادمانی آژانس را تضعیف کرده و از این رو انتظار می‌رود که شورای حکام در این دور به یکی از فوری‌ترین عوامل تهدید صلح جهانی رسیدگی کند.

منبع : ایرنا

منبع خبر: رکنـا