به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، طاهر النونو مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: از تمامی واسطه‌ها به ویژه مصر و قطر صمیمانه تشکر می‌کنیم. پرواز هواپیماهای اسرائیلی در شمال نوار غزه در جریان آتش‌بس موقت ۶ ساعت در روز متوقف خواهد شد. هنوز زمان اجرای توافق آتش‌بس موقت مشخص نشده […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، طاهر النونو مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: از تمامی واسطه‌ها به ویژه مصر و قطر صمیمانه تشکر می‌کنیم. پرواز هواپیماهای اسرائیلی در شمال نوار غزه در جریان آتش‌بس موقت ۶ ساعت در روز متوقف خواهد شد. هنوز زمان اجرای توافق آتش‌بس موقت مشخص نشده است.

وی افزود: قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای توافق آتش‌بس هستند. هم اکنون لیست اسرای دو طرف در حال مبادله و بررسی است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان ملل در اجرای توافق آتش‌بس در غزه مشارکت خواهند داشت. حداقل ۲۰۰ الی ۳۰۰ کامیون از جمله ۸ کامیون حامل سوخت وارد نوار غزه خواهد شد. کمک‌های بشردوستانه شامل همه مناطق نوار غزه از شمال تا جنوب خواهد شد.

النونو بیان کرد: کمک‌هایی که قرار است وارد غزه شود، شامل مواد ضروری و اساسی و لباس خواهد بود.حجم کمک‌ها بستگی به ظرفیت گذرگاه‌ها خواهد داشت. ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه پس از پایان توافق ۴ روزه هم ادامه خواهد داشت. تلاش ما این است که در آینده حجم کمک‌های ارسالی به غزه افزایش یابد.

وی افزود: توافق شامل تداوم ارسال کمک‌ها برای ملت فلسطین خواهد بود. به موجب این توافق، باید کمک‌های پزشکی برای همه بیمارستان‌های غزه ارسال شود. در این توافق هیچ استثنایی بین بیمارستان‌های غزه قائل نخواهیم شد. ما از توقف کامل جنگ و درگیری‌ها در ایام آتش‌بس موقت سخن می‌گوئیم. بیرون آوردن اجساد از زیر آوار یکی از دلایل و انگیزه‌های اصلی این توافق بود.

منبع: مـهر