به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در گفتگو با ۵ شبکه محور مقاومت با موضوع فلسطین گفت: موضوع فلسطین مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است. از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، امام راحل فرمودند مسئله اول جهان اسلام، فلسطین و آزادی قدس شریف است. نسبت به فلسطین نه فقط […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در گفتگو با ۵ شبکه محور مقاومت با موضوع فلسطین گفت: موضوع فلسطین مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است. از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، امام راحل فرمودند مسئله اول جهان اسلام، فلسطین و آزادی قدس شریف است. نسبت به فلسطین نه فقط فلسطینیان بلکه‌ی همه‌ی امت اسلامی باید حساسیت داشته باشند که به حمدالله حساسیت نیز دارند.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی به لحاظ گستره‌ی کار و شکنندگی برای دشمن بسیار اهمیت داشت و هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست. تمام محاسبات دشمن را بهم ریخت. این یک شکست حیثیتی در عرصه سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی بود.

رئیس جمهور گفت: دلیل اینکه آمریکایی‌ها و کشورهای غربی برای حضور در سرزمین‌های اشغالی از هم پیشی می‌گرفتند این بود که نگرانی جدی پیدا کرده بودند. بعضی از مسئولین غربی این نگرانی را به زبان آوردند و به بعضی از سران منطقه گفتند ما احساس کردیم که در یک آن رژیم صهیونیستی فروریخت. آمریکا به همین دلیل احساس کردند با تمام قوا چه با تسلیحاتشان چه با حضورشان و چه با رسانه‌هایشان برای کمک به رژیم صهیونیستی به میدان بیایند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به دلیل تصرف غزه و نابودی حماس وارد نوار غزه شد که در هیچکدام تا به امروز موفقیتی نداشته است تا امروز آنچه که ما ارزیابی داریم کشتن زن و کودک بود که پیروزی نیست. فضای ضدصهیونیستی به وجود آمده بی نظیر و در نتیجه جنایات خود اسرائیل است.

رئیسی تصریح کرد: کشتن زنان و کودکان یک فضای نفرت علیه صهیونیست در جهان ایجاد کرده است که تا امروز مسبوق به سابقه نبوده است. آنچه که غربی‌ها در مورد حقوق بشر و زنان و کودکان ادعا می‌کردند خلاف از آب در آمد. تمام انسان‌های فهیمده جهان متوجه شدند که تمام ادعاهای سازمان‌ها و ساز و کارهای بین المللی پوشالی و نادرست است.

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش آمریکا در جنگ غزه گفت: بعد از عملیات هفتم اکتبر رژیم صهیونیستی فروریخت و آمریکایی‌ها آن‌ها را سرپا نگه داشتند.‌دلیل اینکه آمریکایی‌ها و کشورهای غربی برای حضور در سرزمین‌های اشغالی از هم پیشی می‌گرفتند این بود که نگرانی جدی پیدا کرده بودند.

رئیسی افزود: بعضی از مسئولین غربی این نگرانی را به زبان آوردند و به بعضی از سران منطقه گفتند ما احساس کردیم که در یک آن رژیم صهیونیستی فروریخت. آمریکایی به همین دلیل احساس کردند با تمام قوا چه با تسلیحاتشان چه با حضورشان و چه با رسانه‌هایشان برای کمک به رژیم صهیونیستی به میدان بیایند.

رئیسی با بیان اینکه امروز قضیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نقش بر آب شده است، گفت: آزادی قدس شریف مربوط به مسلمانان است و خط مقدم این مسئله فلسطینیان هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اسرائیل در حذف مقاومت شکست خورد. رژیم صهیونیستی امروز در مقابل افکار عمومی جهان است.

رئیسی با بیان اینکه پیوند مردم فلسطین با جمهوری اسلامی ایران یک پیوند قلبی و راهبردی است، گفت: رؤسای کشورها در جلسات خصوصی می‌گویند مواضع شفاف ایران در خصوص فلسطین حق است و اظهار آن نشان از قدرت ایران است.

منبع: مـهر