به گزارش زیرنویس، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به بیروت، با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خلیل الحیه مسؤل روابط عربی اسلامی و نایب رییس جنبش حماس در غزه دیدار و در خصوص تحولات فلسطین گفتگو کرد. بررسی آخرین تحولات غزه و روند قریب الوقوع آتش بس در این منطقه، […]

به گزارش زیرنویس، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به بیروت، با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خلیل الحیه مسؤل روابط عربی اسلامی و نایب رییس جنبش حماس در غزه دیدار و در خصوص تحولات فلسطین گفتگو کرد. بررسی آخرین تحولات غزه و روند قریب الوقوع آتش بس در این منطقه، مهمترین موضوع مورد گفتگو در دیدار مشترک وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی بود.‌

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید غزه و کرانه غربی و آرزوی شفا و سلامتی عاجل برای هزاران مجروح ناشی از حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی علیه غزه، دستاوردها و پیروزی‌های جریان مقاومت را به گروه‌های مقاومت و ملت بزرگ و صبور فلسطین تبریک گفت.

امیرعبداللهیان با تحسین صبر و استقامت مردم غزه و کرانه غربی فلسطین و شجاعت نیروهای مقاومت در نبرد میدانی با نیروهای متجاوز صهیونیستی گفت امروز همه اعتراف می‌کنند که مقاومت فلسطین آنقدر در میدان قدرت دارد که متجاوزان نمی‌توانند بر آن پیروز شوند.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه دشمنان اکنون غزه را قلب میدان و لبنان و عراق و یمن و سوریه را نیز بخش متصل به میدان غزه می‌دانند، افزود رژیم صهیونیستی با حمایت تمام عیار و نامحدود آمریکا و با کشتن و مجروح کردن ده‌ها هزار فلسطینی که ۷۰ درصد آنان کودکان و زنان هستند و نیز با حمله و تخریب بیمارستان‌ها و ارتکاب انواع جنایات جنگی نتوانست بر اراده ملت مقاوم و مجاهد فلسطین غلبه کند، فلذا آنها در تلاش هستند که در استمرار همان اهداف تجاوز و عملیات نظامی علیه غزه، همزمان در عرصه سیاسی نیز تلاش‌های خود را برای پیروزی بر حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین ادامه دهند. امیرعبداللهیان تاکید کرد ملت فلسطین ثابت کرد که در عرصه سیاسی نیز همانند عرصه میدانی، طراحی آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی را ناکام خواهد گذاشت.

آقای زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار، ضمن تقدیر از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از حقوق ملت فلسطین، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان در ابن مقطع را حاوی پیامی روشن برشمرد و گفت، بدون شک یک ائتلاف چندجانبه، غزه و مردم و مقاومت فلسطین را مورد هدف قرار داده است، اما این ائتلاف برغم این تجاوز طولانی مدت و کشتار گسترده فلسطینیان و تخریب گسترده زیرساخت‌های غزه و حتی حمله به بیمارستانها، مجبور به پذیرش آتش بس موقت شد.

آقای خلیل الحیه از رهبران برجسته جنبش حماس نیز در این دیدار ضمن تشریح ابعاد توافق آتش بس موقت گفت، ما به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین افتخار می‌کنیم. وی افزود آمریکا در ترسیم اهداف راهبردی با رژیم صهیونیستی شریک است، اما به رغم ۴۵ روز جنگ نتوانستند هیچ پیروزی ای غیر از کشتار زنان و کودکان فلسطینی و تخریب بیمارستان‌ها برای خود ثبت کنند و مجبور به پذیرش آتش بس موقت شدند.

امیرعبداللهیان با مسئولان ارشد حماس دیدار و گفت‌وگو کرد

امیرعبداللهیان با مسئولان ارشد حماس دیدار و گفت‌وگو کرد

امیرعبداللهیان با مسئولان ارشد حماس دیدار و گفت‌وگو کرد

منبع: مـهر