درخواست وزیر ورزش از رئیس مجلس در مورد طرح سرباز قهرمان
درخواست وزیر ورزش از رئیس مجلس در مورد طرح سرباز قهرمان

به گزارش زیرنویس، کیومرث هاشمی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار طرح لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانونی سرباز قهرمان مصوب ۱۳۹۱ خارج از نوبت در صحن مجلس شد. در نامه وزیر ورزش و جوانان خطاب به محمدباقر قالیباف آمده است: ضمن سپاس از حمایت‌ها و مساعدت‌های جنابعالی و نمایندگان محترم […]

به گزارش زیرنویس، کیومرث هاشمی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار طرح لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانونی سرباز قهرمان مصوب ۱۳۹۱ خارج از نوبت در صحن مجلس شد.

در نامه وزیر ورزش و جوانان خطاب به محمدباقر قالیباف آمده است:

ضمن سپاس از حمایت‌ها و مساعدت‌های جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس انقلابی از جامعه ورزش، به استحضار می‌رساند که “لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانونی سرباز قهرمان مصوب ۱۳۹۱” پس از طی تشریفات قانونی در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار گرفته است. از آنجایی که اصلاحیه مذکور در جهت رفاه و معیشت ورزشکاران کشورمان بسیار موثر بوده، در دو دیدار جامعه ورزش با مقام معظم رهبری توسط ورزشکاران مطرح شد و مقام معظم رهبری در هر دو دیدار به ویژه دیدار مورخ ۱۴۰۲/۹/۱ به تسریع در حل این مشکلات تاکید فرمودند خواهشمند است مقرر فرمایید این لایحه خارج از نوبت در صحن مطرح گردد تا پاسخ شایسته نظام به زحمات و تلاش‌های افتخارآفرینان ورزش کشور در مرحله بین‌المللی باشد.

ضمنا در متن مورد تایید کمیسیون اجتماعی که به صحن تقدیم شده است، اصلاحات پیشنهادی در صورت تصویب باعث خواهد شد افتخارآفرینان پارالمپیکی، پارآسیایی و المپیک ناشنوایان از مزایای استخدام برای خود یا همسر و یا یکی از فرزندانشان برخوردار شوند که با توجه به جمعیت جوان این قشر، نویدی روشن‌بخش برای آینده آنان است و به تاکیدات مقام معظم رهبری جامه عمل خواهد پوشاند.

در اصلاحیه مذکور همچنین برخی نفرات مدال‌آور و قهرمانانی که فعالیت شایانی داشته‌اند و در قانون قبلی مغفول مانده بودند هم واجد شرایط شناخته خواهند شد که تاثیر بسزایی در بالا رفتن انگیزه ایشان و تلاش مضاعف برای برافراختن پرچم کشور در میادین بین‌المللی خواهد داشت.

پایان پیام/





منبع: فارس