فدراسیون والیبال بی‌سکاندار در انتظار تعلیق!
فدراسیون والیبال بی‌سکاندار در انتظار تعلیق!

پس از پایان دوران تصدی محمدرضا داورزنی فدراسیون والیبال بی سکاندار و راهبر کماکان  در انتظار انتخاب سرپرست است. اگرچه مسئولان فدراسیون معتقدند که سرپرست باید از سوی فدراسیون و در مجمع مشخص شود، اما وزارت ورزش گویا فدراسیون والیبال را جزیره‌ای جدا می‌داند. این اتفاقات ناخوشایند درست  زمانی در حال رخ دادن است که […]

پس از پایان دوران تصدی محمدرضا داورزنی فدراسیون والیبال بی سکاندار و راهبر کماکان  در انتظار انتخاب سرپرست است. اگرچه مسئولان فدراسیون معتقدند که سرپرست باید از سوی فدراسیون و در مجمع مشخص شود، اما وزارت ورزش گویا فدراسیون والیبال را جزیره‌ای جدا می‌داند.

این اتفاقات ناخوشایند درست  زمانی در حال رخ دادن است که باید تکلیف نیمکت سرمربیگری تیم ملی مشخص شود. جان لورنزو بلنجینی که قرار بود سکاندار ملی پوشان باشد حالا با تغییر داورزنی در آستانه قبول سرمربیگری تیم بلغارستان قرار دارد. این خبر را یک خبرنگار مطرح بلغاری فاش کرد که در نشست فدراسیون والیبال بلغارستان که به زودی برگزار می‌شود اعضای این فدراسیون رای به حضور این مربی کارکشته به عنوان سرمربی تیم بلغارستان و جانشینی پلامن کنستانتینوف خواهند داد.

این سرمربی حاذق نایب قهرمانی المپیک را با تیم ملی والیبال ایتالیا در کارنامه دارد و با بهم ریختگی این روز‌های فدراسیون کماکان باید شاهد بلاتکلیفی تیم ملی باشیم. این در حالی است که فدراسیون بار‌ها اعلام کرده بود که نباید زمان طلایی برای انتخاب سرمربی از دست برود، اما از سمت وزارت ورزش هیچ توجهی به این موضوع نشد. اوضاع والیبال  در حالی هر روز بهم ریخته‌تر می‌شود که  وزارت ورزش و جوانان اعتقاد دارد شخص وزیر باید حکم سرپرستی را به فرد مورد نظر بدهد، در حالی که دخالت دولت در این انتخاب می‌تواند موجب تعلیق فدراسیون والیبال از سوی FIVB  شود، اما وزارت ورزش این موضوع را نمی‌پذیرد.

فدراسیون والیبال بی سکاندار در انتظار تعلیق !/ سرنوشت تیم ملی والیبال در هاله از ابهام

تهدید آخرین شانس تیم ملی در سایه بی تدبیری 

پیش از این هم فدراسیون جهانی والیبال به دلیل دخالت دولت کشور هند و عدم استقلال فدراسیون والیبال هند را تعلیق کرده و این اتفاق برای ایران هم چندان دور از ذهن نیست. مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال ایران و دیگر کشور‌های بازمانده از این رقابت‌ها خواهد بود که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد و این امر برای تیم ملی ایران که تکلیف مشخصی ندارد شرایط سختی را ایجاد خواهد کرد. اینکه در مورد فدراسیون والیبال چه تصمیمی گرفته خواهد شد، یک بحث است و اینکه چه زمانی فدراسیون از بلاتکلیفی خارج می‌شود، موضوعی دیگر.

در واقع اکنون بیش از هر موضوع دیگری باید مشخص شود اداره فدراسیون برعهده چه کسی قرار می‌گیرد و نقشه راه وزارت ورزش برای این فدراسیون چیست. قطعاً بلاتکلیفی فدراسیون والیبال اتفاق ناخوشایندی است و برای اینکه روز‌های طلایی پیش‌رو برای این رشته از بین نرود باید هر چه سریع‌تر تکلیف مشخص شود. این انتظار وجود دارد که هر تصمیمی که می‌خواهد گرفته شود زودتر به مرحله اجرایی برسد تا والیبال بیش از این متضرر نشود.

باشگاه خبرنگاران