جواد خیابانی مرد خستگی‌ناپذیر صحبت‌های هیجانی و شگفت‌آور است. کسی که اگر در هر حضور تلویزیونی سوژه‌ای به دست رسانه‌ها ندهد احتمالن از روزی که به شب رسانده راضی نمی‌ماند. خیابانی در تازه‌ترین حمله خود گفته فدراسیون‌نشین‌ها بلد نیستند فوتبال را مدیریت و برای خیل پُرشمارِ هواداران آن کاری کنند و «تحریم‌ها بهانه است»! انتقاد […]

- آقای خیابانی! نه دلار ۱ هزار تومان است، نه ورزشگاه آزادی ۱۰۰ هزار نفری!

جواد خیابانی مرد خستگی‌ناپذیر صحبت‌های هیجانی و شگفت‌آور است. کسی که اگر در هر حضور تلویزیونی سوژه‌ای به دست رسانه‌ها ندهد احتمالن از روزی که به شب رسانده راضی نمی‌ماند.

خیابانی در تازه‌ترین حمله خود گفته فدراسیون‌نشین‌ها بلد نیستند فوتبال را مدیریت و برای خیل پُرشمارِ هواداران آن کاری کنند و «تحریم‌ها بهانه است»! انتقاد کلی و به‌جایی که فقط تا همین‌جا می‌توان با آن موافق بود. او زمانی که سراغ جزئیات می‌رود، نقدش را این‌طور تشریح می‌کند: لیاقت نداریم! برنامه تیم ملی آرژانتین در فیفادی آینده برای ۲ بازی خالی است؛ خب آرژانتین را بیاورید! چه‌قدره؟ ۵میلیون دلار؟ ۱۰ میلیون دلار؟ پولی نیست برای این سرزمین که یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست!

در ثروت عظیمِ میهن تردید چندانی نداریم و از حیف و میل سرسام‌آورِ سرمایه‌های آن مطمئن‌یم، ولی در احوالات خوبِ اقتصادی هم ۲۵۰ و ۵۰۰میلیارد تومان کم پولی نیست که بپرسیم چرا برای این تیم‌ملی که با همین کشورهای آسیایی و حتی درجه دوی جهان هم بازی دوستانه ندارد، سراغ تیم ملی آرژانتین نمی‌روید!

خیابانی که در ادامه و طبق معمول به استدلال‌ش چاشنی شور و هیجان اضافه می‌کند و حضور مسی در زمین ورزشگاه آزادی را مقابل چشمان ۸۰هزار تماشاگر رویاپردازی می‌کند، گو این‌که خبر ندارد استادیوم آزادی ماه‌هاست در میزبانی از بازی‌های لیگ برتری خودمان درمانده است؛ یا شاید فراموش کرده ورزشگاه‌های امام رضا (ع) یا فولادآرنا همین ۵ و ۷ سال پیش با ۲۰۰ و ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح شدند! البته که نرخ دلار افزایشی نجومی داشته اما با ۵۰۰میلیارد تومانی که از نظر آقای خیابانی هیچ است، حداقل می‌توان ورزشگاه آزادی را به سامانی رساند و خیری بیش‌تر و ماندگارتر از تنها یک بازی تدارکاتی برای تیم ملی، به کل فوتبال کشور هدیه داد. یا وقتی که می‌گوید اگر من بیایم قسم می‌خورم مسی را می‌آورم، شاید توان جذب سرمایه‌ای دارد که از آن بی‌خبریم، اما کاش لااقل معجزه خود در سرعت بازسازی و عملیات عمرانی را توضیح می‌داد که فکر نکنیم فقط به تحریک هوادار مشغول است. خیابانی احتمالن نمی‌داند درد بزرگ ورود زنان به استادیوم‌ها که بعد از سال‌ها با ورود حداقلی آنان اندکی آرام گرفته (درحالی که هنوز هم بسیاری از ورزشگاه‌ها محروم از میزبانی خانواده‌ها هستند)، نمی‌تواند با رویای ۸۰هزار عاشق مسی، مردانه تعبیر شود.

آقای خیابانی! تاکید کردیم با بی‌عرضگیِ فدراسیون که اخیرن شما و دوستان‌تان در رسانه ملی راه نقد و پاسخ‌گوکردن‌ش را در پیش گرفته‌اید هم‌نظر هستیم؛ خوش‌حال‌یم که صداوسیمای ملی در این زمینه هم‌سو با رسانه‌ها شده و خواست مردم را فریاد می‌زند، اما محض اطلاع‌تان نه دلار دیگر یک‌هزار تومان است، نه ورزشگاه آزادی یک‌صدهزار نفری!

در همین ارتباط: حمله تند خیابانی به مدیران فدراسیون: ۵میلیون دلار پولی است که برای آوردن آرژانتین نمی‌دهید؟/ قسم می‌خورم من مسی را به ایران می‌آورم

منبع: خبـر ورزشی