به گزارش زیرنویس، ۶ تکنیک ژاپنی برای رهایی از تنبلی را می‌توانید یاد بگیرید. ۱. ایکیگای (کشف هدف خود در زندگی) یکی از مهم‌ترین مراحل برای غلبه بر تنبلی، کشف هدف خود در زندگی است. انسان‌های موفق، همیشه یک هدف دارند که برای آن کار می‌کنند؛ بنابراین، یکی از اولین چیزهایی که باید انجام دهید، […]

به گزارش زیرنویس، ۶ تکنیک ژاپنی برای رهایی از تنبلی را می‌توانید یاد بگیرید.

۱. ایکیگای (کشف هدف خود در زندگی)

یکی از مهم‌ترین مراحل برای غلبه بر تنبلی، کشف هدف خود در زندگی است. انسان‌های موفق، همیشه یک هدف دارند که برای آن کار می‌کنند؛ بنابراین، یکی از اولین چیزهایی که باید انجام دهید، پیدا کردن یک هدف است که برای هر روز از خواب بیدار شدن به شما انرژی می‌دهد.

۲. کایزن (پیشرفت کوچک)

تلاش برای انجام همه کارها به یکباره ممکن است باعث ازبین‌رفتن انگیزه شما شود. به‌جای اینکه برای انجام همه‌چیز تلاش کنید، از تکنیک کایزن استفاده کنید. در این تکنیک، بر روی پیشرفت‌های کوچک و مرحله‌به‌مرحله تمرکز کنید. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا به‌تدریج به هدف خود نزدیک‌تر شوید.

۳. تکنیک پومودورو

تکنیک پومودورو یک روش عالی برای افزایش بهره‌وری است. به‌جای کار پیوسته، ۲۵ دقیقه کار کنید و سپس ۵ دقیقه استراحت کنید. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید و از حواس‌پرتی جلوگیری کنید.

۴. هارا هاچیبو

یک روش دیگر برای افزایش انرژی و بهره‌وری، اجرای تکنیک هارا هاچیبو است. وقتی در حال غذا خوردن هستید، از خوردن غذای زیاد بپرهیزید. وقتی ۸۰ درصد سیر شدید، دست از غذا خوردن بردارید. این کار باعث افزایش انرژی شما می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا بهره‌وری بیشتری داشته باشید.

۵. شوشین (مبتدی‌گرایی)

یکی دیگر از تکنیک‌های ژاپنی برای غلبه بر تنبلی، تکنیک شوشین است. در این تکنیک، هر کاری را با همان کنجکاوی و اشتیاقی انجام دهید که انگار برای اولین‌بار انجامش می‌دهید. این نگرش به شما کمک می‌کند تا به طور مداوم به چیزهای جدید و نوآموز نگاه کنید.

۶. وابی سابی (غلبه بر کمال‌گرایی)

وابی سابی یعنی نقص را در آغوش بگیرید. به‌جای تاکید بر همه جزئیات کوچک، اقدام کنید. اغلب انتظار کمال از ما خیلی زمان‌بر و غیرممکن است. بهتر است که به‌جای آن بر انجام کارها متمرکز شوید و نقص را قبول کنید.