سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع سرقت‌های سریالی از شهروندان که به شکل زورگیری در منزل انجام شده بود، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در نخستین گام اقدام به انجام تحقیقات […]

سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع سرقت‌های سریالی از شهروندان که به شکل زورگیری در منزل انجام شده بود، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در نخستین گام اقدام به انجام تحقیقات از تعدادی از مالباختگان کردند.

وی ادامه داد:‌ در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد که تمامی مالباختگان اقدام به انتشار آگهی فروش کالای دست دوم در یکی از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش کالا کرده بود و سارق با آنان تماس گرفته و درخواست ملاقات حضوری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد:‌ همچنین ماموران متوجه شدند که فرد سارق پس از آنکه برای خرید نزد فروشنده رفته، در صورتی که فروشنده مرد بوده با استفاده از رسیدساز جعلی اقدام به سرقت کالا کرده است و اگر هم فروشنده زن بوده با تهدید سلاح، کالا را از وی گرفته و از محل متواری شده است.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه تعداد زیادی از شکات با این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند، اظهارکرد: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از روش‌های میدانی و اطلاعاتی موفق شدند هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و هوشمندانه او را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کنند. این فرد در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن صراحتا به جرم خود معترف شد و گفت که تمام سوژه‌های خود را از یم سایت خرید و فروش اینترنتی اجناس دست دوم پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه متهم تاکنون به هفت فقره سرقت اعتراف کرده است، گفت:‌ برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی برای کشف دیگر جرایم و شناسایی سایر شاکیان از سوی ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال انجام است.

+