محمد کشتی‌آرای، فعال بازار طلا درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا به اقتصاد آنلاین گفت: این هفته قیمت جهانی طلا برخلاف هفته پیش سیر صعودی داشت و در روز چهارشنبه تا بالای ۲ هزار دلار نیز رسید؛ در آخرین نرخ روز پنج شنبه قیمت انس ۱۹۹۵ دلار شد که به نسبت به اول هفته […]

- یک پیش‌بینی جدید از بازار طلا و سکه در هفته آینده / قیمت طلا احتمالا به این عدد می‌رسد

محمد کشتی‌آرای، فعال بازار طلا درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا به اقتصاد آنلاین گفت: این هفته قیمت جهانی طلا برخلاف هفته پیش سیر صعودی داشت و در روز چهارشنبه تا بالای ۲ هزار دلار نیز رسید؛ در آخرین نرخ روز پنج شنبه قیمت انس ۱۹۹۵ دلار شد که به نسبت به اول هفته ۱۴ دلار افزایش داشت.

وی اضافه کرد: بر خلاف افزایش قیمت انس جهانی، قیمت ارز نزولی بود در نتیجه این دو همدیگر را پوشش دادند اما در مجموع نرخ‌های روز معاملاتی آخر هفته طلا و سکه به نسبت روز شنبه کاهشی بود.

کشتی‌آرای درباره علت کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه اظهار داشت: یکی از علت‌های افت قیمت، کاهش تقاضا و داد و ستدها در بازار طلا و سکه بود، این روزها با توجه به شرایط موجود بازار با رکود مواجه هست همین امر باعث شده تا تقاضا کاهش پیدا کند که این امر منجر به کاهش حباب سکه و طلا شده است؛ در حال حاضر طلا هیچ حبابی ندارد اما سکه دارای حباب است ولی مقدار آن ۲۰۰ هزار تومان در این هفته افت داشته است.

کشتی‌آرای درباره آخرین نرخ‌های سکه و طلا در بازار گفت: قیمت سکه طرح قدیم با ۱۵۰ هزار تومان به ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید، قیمت سکه طرح جدید با ۲۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و نیم سکه با افت ۱۰۰ هزار تومانی ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد قیمت ربع سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز شنبه ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد اما قیمت سکه یک گرمی بدون تغییر ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ماند.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: هر مثقال طلای آب با توجه به کاهش نرخ ارز با ۲۵ هزار تومان افت به ۱۰ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۶ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین نرخ معاملات روز پنجشنبه به ۲ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان رسید.

به گفته کشتی‌آرای در طول این هفته حباب سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون تومان رسیده است در مجموع وضعیت قیمت‌ها بازار کاهشی بود، رکود همچنان پابرجاست و تقاضا نیز افت کرده است.

وی در پپش بینی از قیمت‌ها در هفته آینده نیز گفت: با توجه به شرایط موجود تا روز دوشنبه قیمت‌های اعلام شده باقی خواهد ماند و نوسانی در بازار شاهد نخواهیم بود مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد.

این فعال بازار طلا با اشاره به اینکه اتفاق خاصی هم در حوزه بین‌المللی پیش‌بینی نمی‌شود؛ اظهار داشت: حتی شاخص‌های اقتصادی مانند شاخص بیکاری و شاخص سهام در بازار کشورهای دیگر از جمله آمریکا هیچ تغییری در این هفته نداشت در نتیجه به نظر نمی‌آید قیمت جهانی طلا و فلزات گران‌بها تغییری داشته باشد و حداقل در چهار روز آینده قیمت‌های کنونی در بازار خواهد ماند.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین