به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز برای تشریح برنامه‌های هفت آذر، روز نیروی دریایی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد طی سخنانی، اظهار داشت: هفتم آذر یادآور عملیات غرورآفرین مروارید است که در این عملیات توان دریایی رژیم بعث عراق از بین […]

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز برای تشریح برنامه‌های هفت آذر، روز نیروی دریایی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد طی سخنانی، اظهار داشت: هفتم آذر یادآور عملیات غرورآفرین مروارید است که در این عملیات توان دریایی رژیم بعث عراق از بین رفت و این رژیم دیگر نتوانست از دریا صادرات داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز فرزندان شما در نیروی دریایی ارتش با ایجاد راهبردهای درست توانسته‌اند با وجود تحریم‌ها و فشارها در مسیر ایجاد ایران قوی گام برداشته و در دریاهای آزاد حضور مقتدرانه یافته و منافع ایران اسلامی را تأمین کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایران عزیز با رویکرد بشردوستانه توانسته در آب‌های آزاد حضور یافته و در تأمین امنیت تجارت دریایی و مقابله با دزدان دریایی موفق عمل کند.

امیر ایرانی با اشاره به آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش، گفت: در روزهای آینده شاهد الحاق شناورها و تجهیزات بسیار پیشرفته به یگان نیروی دریایی ارتش خواهیم بود که مجهز به پیشرفته‌ترین و به روزترین تسلیحات و سامانه‌ها هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش پیشرفته‌های مختلف این نیرو را نشانه شکست تحریم‌ها دانست و گفت: پیشرفت‌های گسترده دریایی علمی و فناوری کشور گویایی این مهم است که حرکت ایران عزیز با هیچ تحریمی قابل توقف نیست.

دوی ادامه داد: مردم شریف ایران و اقوام محترم ایران عزیز! امروز فرزندان شما در نیروی دریایی راهبردی ارتش ج. ا. ا با ایجاد ابهامات راهبردی متعدد در حوزه دفاعی و دریایی توانسته در هندسه شوم ترسیمی دشمن اضلاع توطئه، تحریم و تهدید را خنثی و مسیر انقلابی خود را با اتحاد همه جانبه و همگرایی و هم افزایی همه اقوام عزیز ایران زمین در راستای توسعه همه‌جانبه و پایدار با تقویت ارتباط با ملل جهان در مسیر پیشرفت و تحقق ایران قوی با قدرت و اقتدار گام بردارد و معتقدیم ایران قوی با مشارکت تک تک ایرانی‌ها محقق خواهد شد.

امیر ایرانی تصریح کرد: فرزندان اصیل ایران عزیز در نیروی دریایی راهبردی ارتش با اراده پولادین و توانایی‌های علمی و عملی و امید و پشتکار جوانان روشن ضمیر توانسته‌اند با تغییر الگوهای راهبردی بیش از پیش اقتدار نظام اسلامی را به جامعه جهانی ارائه نمایند.

وی گفت: بر خود فرض می‌دانم به عنوان سرباز ولایت تشکر ویژه ای از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشته باشم، زیرا بی شک با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور با همراهی اراده جدی سران محترم سه قوه قطعاً فصل جدیدی از تغییر رویکرد اقتصاد بری به اقتصاد بحری صورت خواهد گرفت و گامی اندیشه‌ای و عملی برای احیای اقتصاد کشور خواهد بود. معتقدم اجرای صحیح این سیاست‌ها در مسیر تمدن سازی دریایی ایران اسلامی نقش بسیار مهمی خواهد داشت و همرزمانم آمادگی هرگونه مشارکت و نقش آفرینی در این عرصه مهم را دارند و امیدواریم مجلس انقلابی و دولت مردمی از ظرفیت‌های بالقوه موجود در این نیروی راهبردی استفاده کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ایران عزیزِ ما برای قرار گرفتن در تراز یک کشور تمدن ساز دریایی اسلامی با تقویت مؤلفه‌های قدرت دریایی خود با رویکرد صلح طلبانه مؤلفه‌های نظام بین الملل را با قدرت پی می‌گیرد. یکی از عرصه‌های غیر قابل اغماض با توجه به موقعیت جغرافیای سیاسی کشورمان در منطقه غرب آسیا، میزان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی است، قدرتی که تنها به توانمندی عملیاتی دریایی در جنگ خلاصه نمی‌شود، بلکه کنترل تجارت بین الملل، توانایی بهره برداری و کنترل منابع اقیانوسی، بهره گیری از قدرت اقتصادی دریایی به عنوان ابزار دیپلماسی و نفوذ سیاسی را شامل می‌شود.

امیر ایرانی با اشاره تحولات جهانی، گفت: امروزه که جهان با چالش‌های بیشتری در دریا از قبیل قاچاق، دزدی و تروریسم دریایی در شریان‌های تجارت جهانی و اختلافات درباره حاکمیت آب‌های بین المللی روبرو شده است، حراست و پاسداری از منافع کشور در محدوده آب‌های ساحلی، سرزمینی، منطقه نظارت، فلات قاره و منطقه ویژه اقتصادی و همچنین برقراری تأمین خطوط مواصلاتی و حفظ امنیت آب راه‌ها در زمان صلح و جنگ و جاری ساختن قوانین، مستلزم داشتن قدرت دریایی در تراز منطقه‌ای و بین المللی است.

وی ادامه داد: این نیازمندی زمانی بیشتر به چشم می‌آید که رصد ناوگروه‌های غیر بومی طی سال‌های متمادی نشان می‌دهد در منطقه به دنبال برهم زدن توازن قوایی هستند. زیرا با اعمال حاکمیت دریایی ایران عزیز، منافع آن‌ها به چالش کشیده شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: بی شک نظم جهانی لیبرال (آمریکا) محور در حال حاضر جای خود را به نظم چند قطبی داده است و از پیامدهای این نظم جدید شکل گیری ائتلاف‌ها و نمایش قدرت توسط قدرت‌های نوظهور می‌باشد در این بین ج. ا. ا. با گفتمان مقاومت و با شعار صلح و دوستی جهت جانمایی و نمایش توانمندی از جایگاه خود در دوران گذار نظم جدید بین‌المللی می‌باشد. که این امر خود یک نشانه از بی‌نهایت نشانه‌های تضعیف هژمونی آمریکا و عبور جهان به نظام چند قطبی است و ایران عزیز بهره برداری لازم از پنجره ایجاد شده برای جانمایی جایگاه خود را انجام خواهد داد و نیروی دریایی راهبردی ارتش در این حوزه پیشرو است.

وی تاکید کرد: کلام آخر اینکه دشمنان باید بدانند و بفهمند که کشور ایران و تک تک ایرانی‌ها هرگز منزوی نمی‌شوند و ایران اسلامی و ایرانی انزوا گریز و تحریم‌ناپذیر است.

منبع: مـهر