به گزارش زیرنویس، علی سلاجقه، در حاشیه بازدید از پالایشگاه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اظهار داشت: ما امروز با توجه به وضعیتی که در استان خوزستان در بحث فلر سوزی داریم، فلرهایی که روشن شده و گازی که سوخته می‌شود از مجموعه کارون بازدید کردیم. مجموعه‌ای که الان بازدید می‌کنیم، مجموعه شیرین‌سازی فاز […]

به گزارش زیرنویس، علی سلاجقه، در حاشیه بازدید از پالایشگاه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اظهار داشت: ما امروز با توجه به وضعیتی که در استان خوزستان در بحث فلر سوزی داریم، فلرهایی که روشن شده و گازی که سوخته می‌شود از مجموعه کارون بازدید کردیم. مجموعه‌ای که الان بازدید می‌کنیم، مجموعه شیرین‌سازی فاز دو آماکس در استان است که قرار بوده سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ این پروژه تمام شود و دیگر شاهد فلر سوزی در این منطقه نباشیم اما متأسفانه با توجه به تغییر مدیریت و تغییر دولت‌ها در پروژه تغییراتی اتفاق افتاده است که به آن دستاوردها نرسیده است.

وی ادامه داد: وزیر نفت قبلاً قول دادند در سال ۱۴۰۱ در ۴ استان غرب رود کارون مسئله فلر سوزی جمع می‌شود و خوشبختانه در بحث کیفی‌سازی و بهینه‌سازی از عملکرد وزارت نفت راضی هستیم و گام‌های خوبی برداشته شده است اما در این قسمت احساس نارضایتی می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: متأسفانه فلر سوزی مردم را با مشکل مواجه کرده و در همین مسیری که می‌آمدیم، دیدیم که در روز روشن آلودگی ایجاد می‌شود و مردم این را از ما نمی‌پذیرند.

سلاجقه گفت: ما در این بازدید با مجموعه شرکت نفت و کارشناسان اینجا صحبت کردیم و همین جا از مدیرکل محترم محیط زیست استان می‌خواهم که جلساتی را با خود مجموعه وزارت نفت و به ویژه مجموعه‌های کارون و مارون تشکیل دهند و در یک بازه زمانی مشخصی مشکل را حل کنند؛ هرچند این شرکت‌ها نیز در مبدا انتقال و مقصد انتقال مشکلاتی دارند که شاید مقصد به عنوان پذیرنده، خیلی از فرآورده‌هایی که در اینجا تولید می‌شود را نپذیرد که در این موضوع قرار شد سریعاً جلسات برگزار شود.

وی تاکید کرد: ما حداکثر به این مجموعه یک سال فرصت می‌دهیم که اقدامات را انجام دهد و دیگر فلر سوزی نداشته باشد. در این مجموعه در ۱۴۰۳/۹/۲ دیگر فلری نمی‌سوزد.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: این فلر سوزی‌ها نه شایسته کشور ما و نه شایسته وزارت نفت است. وزارت نفت ظرفیت این را دارد که به استاندارهای جهانی برسد. نفت ما در سطوح تمام سیالاتش عالی است و امیدوارم این مشکل نیز به زودی مرتفع شود.

منبع: مـهر