قیمت مرغ بعد از سه ماه ثبات دوباره از هفته گذشته در بازار رو به افزایش گذاشته است. البته قیمت مرغ تازه در میادین میوه و تره بار بدون تغییر مانده است. به گزارش زیرنویس به نقل از همشهری آنلاین، بر اساس مشاهدات میدانی، مرغ در مغازه‌های پروتئینی پایتخت در روزهای اخیر به حدود کیلویی […]

قیمت مرغ بعد از سه ماه ثبات دوباره از هفته گذشته در بازار رو به افزایش گذاشته است. البته قیمت مرغ تازه در میادین میوه و تره بار بدون تغییر مانده است.

به گزارش زیرنویس به نقل از همشهری آنلاین، بر اساس مشاهدات میدانی، مرغ در مغازه‌های پروتئینی پایتخت در روزهای اخیر به حدود کیلویی ۹۰ هزار تومان رسیده و قیمت مرغ تفکیک شده نیز ۸تا ۱۰ هزار تومان در هر کیلو افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که از شهریور، قیمت مرغ تازه روی رقم کیلویی ۸۵ هزار تومان ثابت مانده بود و حتی درآبان‌ماه تا حدود۸۰ هزار تومن هم پایین آمد، اما در روزهای گذشته مصرف‌کنندگان دوباره شاهد افزایش قیمت مرغ در مغازه‌ها هستند.

در میادین میوه و تره‌بار پایتخت نیز قیمت مرغ تفکیک شده با افزایش همراه بوده و بین ۵ تا ۷ هزار تومان به قیمت اجزای مختلف افزوده شده است. با این حال قیمت مرغ تازه کامل در میادین همچنان بدون تغییر مانده است. هر کیلو مرغ کامل در میادین درحال‌حاضر با قیمت ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد که از نرخ مصوب ۷۸ هزار تومانی پایین‌تر است.

بعد از افزایش شدید قیمت مرغ در ماه‌های ابتدای امسال، دولت با برنامه‌ریزی برای افزایش جوجه ریزی تلاش کرد قیمت مرغ را در بازار به تعادل برساند. جوجه ریزی درماه‌های تابستان به حدود ۱۳۶ میلیون قطعه رسید که باعث شد قیمت مرغ از حدود ۱۰۰ هزار تومان تا کانال ۸۰ هزار تومانی پایین بیاید، اما در روزهای گذشته روند افزایشی دوباره آغاز شده است. مصرف مرغ در نیمه دوم سال به طور معمول با افزایش همراه است.