از ساعت ۱۶ امروز در اولین و حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی صدرنشین این لیگ در ورزشگاه اتحاد میزبان تیم دوم جدول یعنی لیورپول خواهد بود. منچسترسیتی؛ این جام را باز هم می‌گیریم عملیات رسیدن سیتی به صدر جدول لیگ برتر کمی ترسناک بود، اما فعلاً به سرانجام رسیده است. نوسان در […]

- لیورپول؛ یکی از فینال‌ها/ نبردی فراتر از ال‌کلاسیکو!

از ساعت ۱۶ امروز در اولین و حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی صدرنشین این لیگ در ورزشگاه اتحاد میزبان تیم دوم جدول یعنی لیورپول خواهد بود.

منچسترسیتی؛ این جام را باز هم می‌گیریم

عملیات رسیدن سیتی به صدر جدول لیگ برتر کمی ترسناک بود، اما فعلاً به سرانجام رسیده است. نوسان در کسب نتایج رقبا باعث شده تا با فاصله بسیار کم (۱ امتیاز) نسبت به تیم دوم، تیم پپ صدرنشین باشد. اما منچسترسیتی اصلاً این فصل از قهرمانی مطمئن نیست، با این حال می‌توان گفت زرنگ‌ترین تیم است. سیتی هفته قبل از فیفادی مقابل چلسی به تساوی عجیبی رسید و به اندازه نیمی از گل‌هایی که ۱۱ هفته قبل دریافت کرده بود، در لندن گل خورد. این تزلزل در خط دفاعی، گواردیولا را مقابل رقیبی مثل لیورپول با مهاجمانی ترسناک، نگران می‌کند. در واقع فقط حمله کردن و گل زدن کافی نیست وقتی هرچه به‌دست می‌آوری از دست می‌رود. شاید در این بازی بزرگ، سیتی در مسیر درست قهرمانی بیفتد.

لیورپول؛ تیک‌آف!

لیورپولِ فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ دو تیم متفاوت بوده؛ یکی در آنفیلد و دیگری بیرون از مرسی‌ساید. در خانه لیورپول دوباره تبدیل به تیمی قدرتمند شده که همه رقبا را از دم تیغ می‌گذراند. اما بیرون از خانه امتیازات زیادی از دست داده‌اند. با این حال لیورپول که فعلاً روی خطی صاف حرکت کرده، می‌تواند در منچستر تیک‌آف کند و بالاتر برود. در آخرین دیدار در اتحاد، کلوپ و شاگردانش وضعیت خوبی نداشته‌اند و در پی جبران ناکامی در خانه سیتیزن‌ها هستند. با این که رقبایی مثل آرسنال و تاتنهام هم لیورپول و سیتی را به چالش خواهند کشید، اما به نظر می‌رسد این بازی یکی از فینال‌های لیگ برتر انگلیس در فصل جاری باشد.

آخرین بازی
اولین روز از آوریل ۲۰۲۳ در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی با نتیجه ۴-۱ لیورپول را درهم کوبید. آلوارس، دی‌بروینه، گوندوغان و گریلیش برای سیتی و صلاح برای لیورپول در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۹۲) در ۱۹۲ نبرد بین منچسترسیتی و لیورپول، آبی‌آسمانی‌ها ۵۰ برد و قرمزها ۹۲ برد کسب کرده‌اند و ۵۱ بازی بین دو تیم هم مساوی شده است. اولین دیدار دو تیم آوریل ۱۸۹۶ یعنی ۱۲۷ سال قبل برگزار شد.
۵۲) در تاریخ لیگ برتر انگلیس این دو تیم ۵۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که منچسترسیتی ۱۲ برد داشته و لیورپول ۲۱ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. ۱۹ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است.
۵) منچسترسیتی در ۵ بازی آخر خانگی‌اش در لیگ برتر انگلیس مقابل لیورپول شکست نخورده است. ۳ برد و ۲ تساوی حاصل کار سیتی بوده. آخرین برد لیورپول در این ورزشگاه به آوریل ۲۰۱۸ برمی‌گردد.
۵) سیتی هنوز هم در فصل جاری در ورزشگاه اتحاد شکست نخورده است. ۵ برد در ۵ بازی خانگی لیگ برتر حاصل کار شاگردان پپ بوده است. به این تعداد ۲ برد خانگی در لیگ قهرمانان را هم اضافه کنید.
۶) نکته جالب این که آمار لیورپول در خانه از سیتی هم بهتر است. آن‌ها ۶ برد در ۶ بازی آنفیلد کسب کرده‌اند. اما ناکامی لیورپول بیرون از خانه بوده که در ۶ بازی فقط ۲ برد داشته‌اند.
۲۸) پپ گواردیولا و یورگن کلوپ ملاقات‌های زیادی با یکدیگر داشته‌اند. در ۲۸ نبرد بین این دو تکنیسین قهار دنیای فوتبال، ۱۱ مرتبه پپ پیروز شده و ۱۲ برد برای یورگن بوده است. ۵ بازی بین این دو سرمربی هم با تساوی خاتمه یافته.
۱۳) ارلینگ هالند این فصل هم برای آقای‌گلی خیز برداشته است. ستاره نروژی با ۱۳ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد، در حالی که محمد صلاح با ۱۰ گل در تعقیب اوست.

مصدومان و محرومان
هر دو تیم برای این نبرد بزرگ مصدومان زیادی دارند. کوین دی‌بروینه و جان استونز بزرگ‌ترین آسیب‌دیده‌های سیتی هستند. سرخیو گومس و متئو کواچیچ هم به این دیدار نخواهند رسید. ادرسون، ناتان آکه و متئوس نونیس هم مصدومانی هستند که شانس بازی مقابل لیورپول را دارند. در سمت مقابل تیاگو آلکانتارا، اندری رابرتسون و استفان بایچتیچ به نبرد در منچستر نخواهد رسید. رایان خراون‌برخ، کرتیس جونز، جو گومز و ابراهیما کوناته هم مصدومانی هستند که شاید شانس بازی در ورزشگاه اتحاد را به‌دست بیاورند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، واکر، دیاس، گواردیول، رودری، آکانجی، فودن، دوکو، آلوارس، سیلوا و هالند
لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، سیمیکاس، سوبوسلای، مک‌آلیستر، خراون‌برخ، صلاح، ژوتا و نونیس
 

منبع: خبـر ورزشی