کفه ترازو به نفع سپاهان است/ بار روانی با نبود رونالدو برداشته می شود
کفه ترازو به نفع سپاهان است/ بار روانی با نبود رونالدو برداشته می شود

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال درباره بازی سپاهان برابر تیم نیروی هوایی عراق در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم نیروی هوایی عراق در پست‌های مختلف بازیکنان خوبی دارد و متعصب  و به دنبال برد هستند و قطعا بازی سختی برای سپاهان خواهد بود. به نظرم این بازی به صعود سپاهان خیلی می‌تواند کمک کند، چون […]

- کفه ترازو به نفع سپاهان است/ بار روانی با نبود رونالدو برداشته می شود

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال درباره بازی سپاهان برابر تیم نیروی هوایی عراق در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم نیروی هوایی عراق در پست‌های مختلف بازیکنان خوبی دارد و متعصب  و به دنبال برد هستند و قطعا بازی سختی برای سپاهان خواهد بود. به نظرم این بازی به صعود سپاهان خیلی می‌تواند کمک کند، چون اگر ۳ امتیاز این بازی را بگیرد، می‌تواند امتیازات خود را افزایش دهد و  به عنوان تیم دوم صعود کند و فوق العاده این بازی برای سپاهان با این همه حواشی و احکامی که برایش صادر شد، مهم است.

او افزود: مدتی است که تیم سپاهان در لیگ خوب بازی می‌کند و نتایج خوبی هم می‌گیرد و بعد از باخت به ملوان یک هشدار جدی برایشان بود که باید تمرکزشان را بیشتر کنند، اما من تیم عراق هم تیم بدی ندیدم. درست است که بازی در ایران است و سپاهان پر از بازیکنان خوب و اثر گذار است و در خانه بازی می‌کند و تماشاگر هم حمایتش می‌کند. به نظرم هم بازی خوب و هم سخت است.

بردن تیم های ایرانی برای عراقی ها حائز اهمیت است 

کربکندی تصریح کرد: عراقی‌ها همیشه مقابل تیم‌های ایرانی یک انگیزه مضاعفی را دارند و چه تیم‌های ملی و چه تیم‌های باشگاهی شان بردن تیم‌های ایرانی برایشان حائز اهمیت است. تیم پلیس عراق خیلی جنگنده و باتعصب بازی می‌کند و سپاهان باید دروازه اش را حفظ کند و گل نخورد و حالا با  هافبک‌ها و مهاجمانی که دارد می‌تواند به گل برسد، اما بازی سختی است، چون آن‌ها نیز به دنبال این هستند که به عنوان تیم دوم از این گروه صعود کنند و همه این‌ها باعث می‌شود بازی حساسی شود.

پیشکسوت فوتبال درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی گفت: من اصلا اهل پیش بینی نیستم و در عمرم این کار را نکردم، چون فوتبال قابل پیش بینی نیست، اما به نظرم کفه ترازو به نفع سپاهان است.

 النصر تیمی شکست ناپذیر نیست 

او درباره اینکه بازی پرسپولیس و النصر در لیگ قهرمانان آسیا را چطور می‌بیند، گفت:  تیم النصر ستاره‌های خوبی دارد، اما اصلا تیمی که شکست ناپذیر باشد نیست. به نظرم پرسپولیسی‌ها  شرایطشان در بازی با سپاهان خوب نبود و یک مقدار ترسو بازی می‌کردند و انگار مشکل دارند و یک مقدار مثل بازیکنی که عضله اش گرفته بازی می‌کنند و گرنه تیم النصر با آن مهره‌های اثر گذارش که می‌توانند در مقطع حساس کمک کنند به صورتی نیست که سرخپوشان نتوانند این تیم را شکست بدهند.

نبود رونالدو بار روانی را از پرسپولیس بر می دارد 

کربکندی تصریح کرد: من شنیدم یکسری از بازیکنان النصر آسیب دیده هستند و شاید به این بازی نرسند. اگر بازیکنی مثل رونالدو در این بازی نباشد بار روانی از پرسپولیس برداشته می‌شود و بودن این بازیکن هم مشکلاتی دارد و همه تمرکز بازیکنان بر روی رونالدو و سایر ستاره‌ها می‌رود و بقیه از بغل این موضوع استفاده می‌کنند. نبود رونالدو باعث می‌شود که پرسپولیسی‌ها از لحاظ روانی فشار بر رویشان نمی‌رود و تمرکزشان فقط بر روی یک نفر نیست. به نظرم پرسپولیس هم می‌تواند امتیاز بگیرد و شرایط  خود را بهبود ببخشد، اما به هر صورت به نظرم تیم النصر به عنوان تیم اول صعود کند و باید پرسپولیس تلاش کند  تا به عنوان تیم دوم صعود کند.

امیدوارم سپاهان و پرسپولیس به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند 

پیشکسوت فوتبال در پایان گفت: امیدوارم که این ۲ تیم سپاهان و پرسپولیس که باقی ماندند، بتوانند در آسیا موفق شوند. تیم نساجی که حذف شده است، اما ان شا الله این ۲ تیم بتوانند موفق شوند و به مرحله بعدی راه پیدا کنند. البته کار تیم‌های ایرانی در آسیا سخت است، چون در مراحل آخر با توجه به اینکه تیم‌های دیگر هم سرمایه گذاری کرده  و هم بازیکنان پا به سن گذاشته حرفه‌ای می‌آورند و خود آن‌ها می‌توانند در مقاطع حساس برتری را برای خودشان کنند. آرزوی موفقیت برای هر ۲ تیم ایرانی می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران