حسینعلی کلانی جزو قدیمی‌ترین پیشکسوتانی است که بعد از منحل شدن شاهین به پرسپولیس آمدند و تیم تهرانی پرطرفدار را تشکیل دادند. به همین دلیل او و بعضی دیگر از پیشکسوتانی که پرسپولیس را ساختند واقعاً جزو بازیکنانی هستند که به لحاظ تحصیلات، فنی و شخصیتی جزو بهترین‌ها بوده و هستند، به همین دلیل هم […]

- پول داشتم میلیون‌ها دلار به بازیکنان پرسپولیس می‌دادم/ حق نداریم پرسپولیس را قضاوت کنیم

حسینعلی کلانی جزو قدیمی‌ترین پیشکسوتانی است که بعد از منحل شدن شاهین به پرسپولیس آمدند و تیم تهرانی پرطرفدار را تشکیل دادند. به همین دلیل او و بعضی دیگر از پیشکسوتانی که پرسپولیس را ساختند واقعاً جزو بازیکنانی هستند که به لحاظ تحصیلات، فنی و شخصیتی جزو بهترین‌ها بوده و هستند، به همین دلیل هم از کلانی در تمرین چند روز پیش پرسپولیس دعوت به عمل آمد که در جشن ۶۰ سالگی تأسیس پرسپولیس شرکت داشته باشند از این رو و به همین بهانه در خصوص همه موارد پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس صحبت کرده است.

 در جشن ۶۰ سالگی باشگاه پرسپولیس در محل تمرین حاضر شدید. در این ملاقات چه گذشت و چه صحبتی با بازیکنان تیم داشتید؟
 
بله به دعوت باشگاه، من و آقای خوردبین و چند قدیمی دیگر در تمرین پرسپولیسی‌ها حاضر شدیم تا با بازیکنان دیدار داشته باشیم و جشن ۶۰ سالگی تیم را بگیریم. در این بین ملاقات بسیار خوبی با بازیکنان و سرمربی پرسپولیس داشتیم. من هم به دعوت دوستان برای بازیکنان به لحاظ روحی روانی صحبت کردم و در واقع قصد داشتم بازیکنان را به لحاظ عرق و تعصب ما ایرانی‌ها که شهره عام و خاص است تهییج کنم. دراین راستا با بازیکنان پرسپولیس صحبت کردم و باور کنید اگر شرایط مالی‌ام خوب بود به بازیکنان میلیون‌ها دلار پول می‌دادم چون بازیکنان خوبی داریم که باید تشویق شوند تا بهترین روحیه را پیدا کنند.

 اما در این بین مشکلات زیادی در باشگاه و تیم وجود دارد که موجب اختلافاتی در تیم شده است؟
 
مشکلات همیشه بوده و هست اما نکته‌ای که مهم است به این باز می‌گردد که بازیکنان و مدیریت و کادر همگی تلاش خودشان را برای سربلندی پرسپولیس انجام می‌دهند چون همگی عضو یک باشگاه و تیم هستند. جدا از این ما در بطن مسائل نیستیم به همین دلیل نمی‌توانیم رفتارها را قضاوت کنیم و حق اظهارنظر هم نداریم.

چرا بازیکنان پرسپولیس در این مدت نتایج خوبی نگرفتند و با مشکلاتی مواجه بودند؟
 
بالا و پایین برای هر تیمی هست و گاهی اوقات شرایطی برای یک تیم به وجود می‌آید که بازیکنان سعی می‌کنند همه تلاش خودشان را انجام دهند. بازیکنان ایرانی همیشه در بحران‌ها کارهای بزرگی انجام می‌دهند که حیرت‌انگیز است. جدا از این بحث من فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس در این مدت با بیماری و صدمه دیدگی و مشکلاتی هم مواجه شدند که تیم را با مشکل مواجه ساخت اما حالا شرایط تیم بهتر و امیدواری‌ها بیشتر شده است.

 در این بین اما یحیی به نظر با دغدغه‌های زیادی مواجه است؟
 
به شکل شخصی با یحیی سرمربی محترم تیم صحبتی نداشتم و هر چه بود به همان صحبت‌های کلی‌ام با مدیریت و بازیکنان باز می‌گشت که در حضور همگی انجام دادم و دقایقی صحبت کردم.

 با شرایطی که پرسپولیس داشته فکر می‌کنید قادر است تیم النصر را شکست دهد؟
 
بازیکنان تمام فکر و تمرکزشان روی موفقیت تیم معطوف است به همین دلیل من خیلی امیدوارم و اطمینان دارم که هر چه دارند مقابل النصر رو خواهند کرد تا برگردند و اطمینان دارم برای این موضوع از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و به نوعی اگر بازیکنان آسایش فکری داشته باشند و شرایط روحی روانی‌شان خوب باشد حتماً موفق خواهند شد و چیزی نمی‌تواند مانع موفقیت بازیکنان ما شود.

 فکر نمی‌کنید تیم با کمبودهایی مواجه است و غیبت نفراتی مانند باقری و مطهری این مشکلات را برای سرمربی تیم بیشتر ساخته؟
 
حتماً همینطور هست اما باور کنید من نمی‌دانم این نفرات چه کسانی هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسانی باشند و چه کسانی بروند. باور کنید اگر می‌دانستم این نفرات چه کسانی هستند حتماً نام آنها را برملا می‌ساختم تا همه در جریان این موضوع قرار بگیرند.

 پرسپولیس قادر است نمایشی مانند الدحیل در قطر را مقابل النصر هم ارائه دهد؟
 
من اطمینان دارم اگر بازیکنان دست به دست هم بدهند قادرند باز هم کارهای بزرگی انجام دهند و نمایشی را ارائه دهند که قبلاً هم نظیر آن را دیده‌ایم و این مسأله در خصوص النصر هم صدق می‌کند. توانایی بازیکنان و کادر فنی بالاست و نباید آن را دست‌کم گرفت.

منبع: خبـر ورزشی