بررسی نهایی تمام گزینه‌های نیمکت استقلال
بررسی نهایی تمام گزینه‌های نیمکت استقلال

عیین تکلیف صاحب نیمکت استقلال در لیگ بیست و سوم، مهم‌ترین سوژه نقل و انتقالاتی هفته های اخیر فوتبال ایران بوده است. جایی که بلافاصله پس از خداحافظی رسمی ساپینتو با هواداران استقلال، بررسی لیست گزینه های موجود برای نیمکت استقلال توسط مدیران این باشگاه آغاز شد و از آن زمان تا امروز، شاهد فرسایشی‌شدن روند معرفی سرمربی آبی‌پوشان بوده‌ایم.

به نظر می رسد باشگاه استقلال در نهایت تا پایان این هفته به جمع‌بندی نهایی در خصوص انتخاب سرمربی خواهد رسید.

بررسی نهایی تمام گزینه‌های نیمکت استقلال

به گزارش “ورزش سه”، تعیین تکلیف صاحب نیمکت استقلال در لیگ بیست و سوم، مهم‌ترین سوژه نقل و انتقالاتی هفته های اخیر فوتبال ایران بوده است. جایی که بلافاصله پس از خداحافظی رسمی ساپینتو با هواداران استقلال، بررسی لیست گزینه های موجود برای نیمکت استقلال توسط مدیران این باشگاه آغاز شد و از آن زمان تا امروز، شاهد فرسایشی‌شدن روند معرفی سرمربی آبی‌پوشان بوده‌ایم.

در این میان باشگاه استقلال یکی دو بار هم به نزدیک ترین فاصله ممکن تا اعلام نام سرمربی جدید و عقد قرارداد با گزینه داخلی رسید که در نهایت هر بار بنا بر دلایلی این موضوع منتفی شد تا در نهایت روز گذشته، سرپرست مدیرعاملی استقلال در اقدامی معقولانه، ضمن اعلام آگاهی از دغدغه هواداران استقلال اعلام کند باشگاه قصد دارد در فضایی دور از شتاب‌زدگی، سرمربی جدید تیم را انتخاب کند.

پس از این موضع باشگاه استقلال، دوباره گزینه‌های مختلفی برای نیمکت استقلال مطرح شده که در ادامه با در نظر گرفتن تمام شرایط، اسامی آنها را مرور می‌کنیم؛

* گزینه غیرممکن: فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی سرمربی قهرمان دو فصل پیش است و برای همه استقلالی ها یک چهره احترام برانگیز و جالب توجه به شمار می آید. با این حال فرهاد، اولین مربی این فصل لیگ امارات بوده که قرارداد خود را با تیم خود تمدید کرده و حالا حالا به کار خود در فوتبال امارات ادامه خواهد داد و البته همیشه جای او برای یک یا دو بار بازگشت به ایران برای هدایت استقلال و شاید تیم ملی از همین حالا رزرو شده است.

1888572

* گزینه معقول: جواد نکونام
جواد نکونام معقول ترین گزینه در بین سرمربیانی است که برای هدایت استقلال در نظر گرفته شده است. البته انتظار می رفت روز گذشته نام جواد نکونام از بین گزینه ها بیرون بیاید اما مشکلاتی که فعلا در این مسیر وجود دارد، مانع از تصمیم گیری نهایی مدیریت استقلال شد که البته همچنان پیگیر کار کاپیتان سابق تیم ملی هستند. به نظر می رسد با توجه به اقبال عمومی، نکونام بی دردسر ترین گزینه برای هدایت استقلال در فصل آینده باشد.

1888573

* گزینه متفاوت: محمد ربیعی
سرمربی مس رفسنجان بعد از چهار فصل موفق در این باشگاه و البته با توجه به سابقه خوب و سن و سال، می توانست یک گزینه متفاوت برای هدایت استقلال در فصل جدید باشد اما برای حضور در یک باشگاه پرهوادار شما به چیزهای دیگری هم احتیاج دارد و از آن جایی که در تاریخ این باشگاه به ندرت سرمربی ایرانی بدون سابقه حضور در صفوف آبی ها روی نیمکت این تیم نشسته، فضای مسلط به باشگاه استقلال کار را برای استخدام این سرمربی را سخت کرد. اگرچه او و حجت کریمی تا پای امضای قرارداد هم پیش رفتند اما مسائل مطرح شده فعلا مانع از آغاز این همکاری است.

1888579

* گزینه نوستالژیک: علیرضا منصوریان
کاپیتان سابق آبی ها، یکی از باتجربه ترین مربیانی است که پس از تجربه طولانی در باشگاه های مختلف ایران و هدایت تیم های صاحب نامی چون فولاد، ذوب آهن، نفت تهران، تراکتور و صنعت نفت آماده است دوباره روی نیمکت تیم محبوب خود بنشیند. منصوریان پیشتر یک فصل و چند هفته سرمربی تیم استقلال بود و در فصل اول کارنامه موفقی از خود برجا گذاشت اما بعد از شکست در لیگ قهرمانان آسیا، با وجود همه تلاشی که کرد این اعتماد به وی نشد تا کارش را در این باشگاه به سرانجام برساند. او مترصد این است که یک بار دیگر فرصتی به وی داده شود تا آن ناکامی ناراحت کننده را از روی پیشانی خود پاک کند.

1888578

* گزینه بی سروصدا: مهدی رحمتی
مهدی رحمتی پس از یک فصل موفق در باشگاه آلومینیوم، یکی از اولین مربیانی بود که در این فصل تیم تازه خود را انتخاب کرد و به نساجی مازندران پیوست. اگر رحمتی در انعقاد قرارداد با نساجی به این سرعت پیش نرفته بود، امروز می توانست به عنوان یک گزینه خیلی جدی برای باشگاه استقلال نامش مطرح باشد. هرچند در یکی دو روز گذشته هم نام این سرمربی در جلسات مختلف برده شده است. رحمتی سالها کاپیتان استقلال بوده و از کاریزمای لازم برای پذیرش این مسئولیت برخوردار است اما ظاهرا قصد ندارد برای حضور در استقلال عجله کند و به همین جهت آگاهانه خود را در یک تیم پرطرفدار (نساجی) تست می کند و در صورت موفقیت خود به خود گزینه مهمی برای استقلال در سال های آینده مطرح خواهد بود.

1888574

* گزینه کنجکاوی‌برانگیز: مهدی پاشازاده
مهدی پاشازاده عضو کمیته فنی استقلال است و یکی از بازیکنان ممتاز استقلال پس از انقلاب. مدافع خوش قامتی که پس از شروع مربیگری همیشه انتظار داشتیم روزی هدایت استقلال را در دستش بگیرد اما فوتبال ایران اجازه خودنمایی در یک تیم صاحب امکانات و نرمال را به او نداد. پاشازاده امروز عضو کمیته فنی استقلال است و این صحبت در مورد او مطرح شده که برای هدایت استقلال اعلام آمادگی کرده است. گزینه ای کنجکاوی برانگیز که بعید است بتواند اعتماد مدیران و جامعه هواداری را به خود جلب کند. ولی همیشه پیش خود فکر می کنیم که کاش یک بار پاشازاده را در تیمی ببینیم که متناسب با چیزی باشد که او از درک خود نسبت به فوتبال به زبان می آورد… به هرحال شانس هم یک فاکتور مهم در فوتبال است.

1888580

* گزینه پشت دست: ساکت الهامی
ساکت الهامی، سرمربی سابق هوادار نیز مربی ای بود که نامش بارها پیرامون استقلال شنیده شده و به واسطه سابقه حضور در این باشگاه و اعلام علاقه مندی به رنگ آبی، حمایت برخی از هواداران و البته پیشکسوتان را پشت خود دارد. الهامی پس از جدایی از هوادار با تیم های مختلفی مذاکره کرده اما با نیم نگاهی به استقلال فعلا مذاکراتش به نتیجه نرسیده است. او در صورت ادامه روند مثبتش در لیگ برتر و حضور در یک تیم صاحب امکانات که بتواند با مدعیان رقابت کند، حتما یک گزینه ایده‌آل در صورت نیاز به تغییر در باشگاه استقلال خواهد بود.

1888575

* گزینه از دست رفته: رضا عنایتی
سرمربی تیم امید ایران امروز در مرحله نیمه نهایی رقابت های غرب آسیا به مصاف اردن خواهد رفت. او اولین مربی ای بود که فصل گذشته توسط آجورلو برای هدایت استقلال با وی مذاکره شد اما جو هواداری همه چیز را تغییر داد. عنایتی دو ماه پیش و در روزهایی که فدراسیون عجولانه به دنبال گزینه ای برای تیم امید بود، به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد تا از گزینه های نقل و انتقالات تابستانی خارج شود. عنایتی اگر پیشنهاد فدراسیون را قبول نمی کرد، شاید امروز یکی از گزینه های اصلی باشگاه استقلال بود و چه بسا با توجه به شرایط تا الان کار را در دست گرفته بود ولی بیایید فعلا آرزوی موفقیت او با تیم امید را داشته باشیم.

1888577

* گزینه های خارجی
در میان نام‌هایی که ایجنت ها به استقلال معرفی کرده و باشگاه آن را در اختیار رسانه ها گذاشته، اسمی جالبی به چشم می خورد از جمله کیکه سانچز فلورس، سرمربی سابق اسپانیول، اتلتیکو مادرید و الاهلی امارات. کریستین پانوچی، ستاره سابق تیم ملی ایتالیا هم یکی از این نام های مطرح شده است. البته در مورد مربیان خارجی صحبت خاصی نمی توان انجام داد تا مذاکرات جدی شود. چرا که عدد و رقم و شرایط اهمیت زیادی دارد. ضمن اینکه بعضی از گزینه ها فقط به باشگاه اعلام می شود تا راهی برای دیدار با مدیرعامل و مذاکره برای نفرات دیگر باز شود. بیایید فعلا این طور قضیه را ببینیم که گزینه خارجی واقعی در باشگاه استقلال وجود ندارد. اگرچه ممکن است ناگهان یک اسم منطقی و قابل اعتماد روی میز مدیرعامل باشگاه قرار بگیرد که در این صورت همه این روزهای پرهیاهو و بی نتیجه به پایانی خوش منتهی خواهد شد.

1888581
  • منبع خبر : ورزش 3