به گزارش زیرنویس، به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان کارگاه تخصصی داستان حماسی چهارشنبه یکم آذرماه در نگارخانه مهر حوزه هنری لرستان برگزار شد. کارگاه تخصصی داستان حماسی با حضور «مهدی زارع» نویسنده و شاعر و جمعی از علاقمندان به داستان نویسی و رمان با هدف آشنایی بیشتر علاقه مندان با داستان حماسی، […]

به گزارش زیرنویس، به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان کارگاه تخصصی داستان حماسی چهارشنبه یکم آذرماه در نگارخانه مهر حوزه هنری لرستان برگزار شد.

کارگاه تخصصی داستان حماسی با حضور «مهدی زارع» نویسنده و شاعر و جمعی از علاقمندان به داستان نویسی و رمان با هدف آشنایی بیشتر علاقه مندان با داستان حماسی، ترغیب و تشویق نویسندگان به ادبیات داستانی و توجه به ظرفیت‌های فرهنگی استان، آموزش و ارتقای سطح داستان نویسی برگزار شد.

«مهدی زارع» مدرس کارگاه تخصصی داستان حماسی پیرامون مباحث ارائه شده در کارگاه گفت: در این کارگاه پیرامون داستان حماسی؛ تعریف حماسه؛ گونه‌های حماسی و مشخصات داستان حماسی به عنوان یک ژانر مباحث اولیه مطرح شد.

وی همچنین ارائه مباحثی پیرامون پتانسیل‌های بومی که می‌تواند منجر به نوشتن داستان حماسی شود را نیز از دیگر مطالب ارائه شده در این کارگاه عنوان کرد.

زارع افزود: در بخش پایانی کارگاه نیز به بیان مشخصات شخصیت؛ مانع و تصمیم در داستان حماسی پرداخته شد.

وی در خصوص ادامه روند برگزاری کارگاه داستان حماسی گفت: در صورت برنامه ریزی آمادگی برای برگزاری کارگاه وجود دارد.

بنابراین گزارش، در این کارگاه پس از ارائه مباحث و سرفصل‌های آموزشی پیرامون مباحث ارائه شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 کارگاه تخصصی یک روزه داستان حماسی با حضور مهدی زارع نویسنده و شاعر و جمعی از علاقمندان به داستان نویسی و رمان در حوزه هنری لرستان برگزار شد.

حماسه یکی از انواع ادبی و در اصطلاح روایتی است داستانی از تاریخ تخیلی یک ملت که باقهرمانی‌ها و اعمال و حوادث خارق العاده در می‌آمیزد، ویژگی اصلی حماسه، تخیلی بودن و شکل داستانی آن است. وجود انسان‌های آرمانی و برتر که از نظر نیروی جسمانی و معنوی برگزیده و ممتاز هستند، از دیگر ویژگی‌های حماسه به شمار می‌آید.

منبع خبر: رکنـا