تا چند روز دیگر سالگرد حماسه ملبورن است. هشتم آذر ماه سال ۱۳۷۶ که کاخ آرزوهای استرالیایی‌ها برای رسیدن به جام جهانی ۱۹۹۸ را ویران کردیم و پس از ۲۰ سال دوباره به جام جهانی رسیدیم. در آن مقطع تری ونبلز سرمربی مشهور انگلیسی که سابقه نشستن روی نیمکت بارسلونا را هم داشت و با […]

فوتبال - خداداد عزیزی و عابدزاده زندگی من را عوض کردند

تا چند روز دیگر سالگرد حماسه ملبورن است. هشتم آذر ماه سال ۱۳۷۶ که کاخ آرزوهای استرالیایی‌ها برای رسیدن به جام جهانی ۱۹۹۸ را ویران کردیم و پس از ۲۰ سال دوباره به جام جهانی رسیدیم. در آن مقطع تری ونبلز سرمربی مشهور انگلیسی که سابقه نشستن روی نیمکت بارسلونا را هم داشت و با انگلیس تا نیمه نهایی یورو ۱۹۹۶ بالا آمده بود، تحت عنوان سرمربی هدایت استرالیایی‌ها را بر عهده داشت و با این تیم به تهران هم سفر کرد.

همه چیز برای ونبلز تا اواسط نیمه دوم بازی برگشت در ملبورن رویایی پیش رفت اما درخشش مثال زدنی بازیکنانی همچون کریم باقری، مهدی پاشازاده، احمدرضا عابدزاده و البته خداداد عزیزی کاخ آرزوهای او را ویران کرد و موجب شد مرد انگلیسی در حسرت رسیدن به جام جهانی باقی بماند.

ونبلز مدتی پس از وقوع حماسه ملبورن در مصاحبه با یک خبرنگار فرانسوی از راز مهمی پرده برداشت و گفت: گل دوم ایران که توسط مهاجم سرعتی این تیم خداداد عزیزی به ثمر رسید برایم مثل کابوس بود و تا چند شب این کابوس رهایم نمی‌کرد. هنوز هم باورم نمی‌شود چطور ملی پوشان ایران پس از زدن گل دوم مقابل حملات ما تا این حد دوام آوردند و گل نخوردند. دروازه‌بان آنها(احمدرضا عابدزاده) در آن مسابقه فوق العاده بود. ایرانی‌ها کاری کردند حسرت رسیدن به جام جهانی فرانسه بر دل من بماند همه چیز برای این اتفاق فراهم شده بود اما آرزوهایم در کمتر از نیم ساعت بر باد رفت.

منبع: خبـر ورزشی