احتمال رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی قوت گرفت
احتمال رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی قوت گرفت

انتخاب نوشت: حجت الاسلام ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت در نیمه راه نمی‌توانند در سن بازنشستگی تغییر ایجاد کنند و این کار خلاف قانون اساسی و شرع است. بر این اساس، امیدواریم شورای نگهبان نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهد. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پلکانی شدن افزایش […]

افزایش سن بازنشستگی, بازنشستگی, قانون افزایش سن بازنشستگی - احتمال رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی قوت گرفت

انتخاب نوشت: حجت الاسلام ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت در نیمه راه نمی‌توانند در سن بازنشستگی تغییر ایجاد کنند و این کار خلاف قانون اساسی و شرع است. بر این اساس، امیدواریم شورای نگهبان نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پلکانی شدن افزایش سن بازنشستگی بر اساس مصوبه مجلس، گفت: حتی اگر این مصوبه پلکانی هم باشد، این کار خلاف شرع و قانون اساسی است، مگر آنکه افراد نسبت به ادامه همکاری با مجموعه خود رضایت داشته باشد و در قرآن کریم هم بر رضایت طرفین تاکید شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و مجلس نمی‌توانند به صورت یکجانبه در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و برای فردی که الان نزدیک به پایان خدمتش است، تعیین تکلیف کنند که باید دوران خدمتش را ادامه دهد. تقاضای بنده از شورای نگهبان آن است که نسبت به این موضوع جدیت و حساسیت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بنده در زمان بررسی موضوع افزایش سن بازنشستگی در صحن مجلس به این بند رأی مخالف دادم، اظهار داشت: افزایش سن بازنشستگی را جفا در حق افرادی می‌دانم که نمی‌خواهند به دوره خدمتشان اضافه شود و از ابتدا و بر اساس قرارداد قبلی سن مشخصی برای بازنشستگی آنان تعیین شده است.

ذوالنوری اظهار داشت: مبانی محکم قانونی و شرعی برای رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی داریم و فکر می‌کنم شورای نگهبان به این مسأله توجه کرده و این مصوبه رد خواهد شد.

منبع: اطلاعات انلاین