اباذری با غلبه بر گنج‌زاده طلایی شد
اباذری با غلبه بر گنج‌زاده طلایی شد

این مسابقات با حضور ۱۰۰۳ ورزشکار از ۷۲ کشور در ماتوسینوس پرتغال برگزار شد.در فینال وزن ۸۴+ کیلوگرم این مسابقات، اباذری با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل سجاد گنج‌زاده دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو و برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بوداپست را شکست داد و به مدال زرین طلا رسید. اباذری برای رسیدن به فینال […]

تیم ملی کاراته .لیگ جهانی کاراته - اباذری با غلبه بر گنج‌زاده طلایی شد

این مسابقات با حضور ۱۰۰۳ ورزشکار از ۷۲ کشور در ماتوسینوس پرتغال برگزار شد.در فینال وزن ۸۴+ کیلوگرم این مسابقات، اباذری با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل سجاد گنج‌زاده دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو و برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بوداپست را شکست داد و به مدال زرین طلا رسید.

اباذری برای رسیدن به فینال این رقابت‌ها، پس از قرعه استراحت در دور نخست، توماس کاسا از اسلواکی را ۴ بر ۲ شکست داد. سپس یک بر صفر مقابل کریس بلبنه از فرانسه پیروز شد تا در دور چهارم با نونا مریرا از کشور میزبان روبه‌رو شود.

او با برتری ۳ بر ۲ راهی دیدار نیمه نهایی شد. اباذری در نیمه‌نهایی ۶ بر یک دیاس اناربیکوف قهرمان امیدهای آسیا از قزاقستان را از پیش‌رو برداشت تا به همراه گنج‌زاده راهی فینال شود.

همچنین، در رقابت کسب مدال برنز وزن ۶۸- کیلوگرم بانوان، مبینا کاویانی نتیجه را ۹ بر ۳ به لئا ووکجا از کرواسی واگذار کرد و از کسب نشان برنز بازماند.

بدین ترتیب پرونده حضور نمایندگان کاراته ایران در مسابقات لیگ جهانی سری‌آ پرتغال در سال ۲۰۲۳ با یک مدال طلا و یک نقره بسته شد.

باشگاه خبرنگاران