به گزارش زیرنویس، در یکصد و شصت و یکمین جلسه پارلمان شهری تبریز دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تأمین خط دوم قطار شهری تبریز به تصویب شورا رسید. یعقوب هوشیار در جریان برگزاری این جلسه گفت: برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز ۴۲۰ میلیون یورو اعتبار به […]

به گزارش زیرنویس، در یکصد و شصت و یکمین جلسه پارلمان شهری تبریز دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تأمین خط دوم قطار شهری تبریز به تصویب شورا رسید.

یعقوب هوشیار در جریان برگزاری این جلسه گفت: برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز ۴۲۰ میلیون یورو اعتبار به صورت تسهیلات فاینانس لازم است.

وی افزود: ۵۰ درصد این اعتبار از طریق اوراق بانکی و ۵۰ درصد دیگر نیز با حمایت دولت تأمین می‌شود.

شهردار تبریز از پیگیری تحقق تسهیلات فاینانس مورد نیاز اجرای خط دو مترو تبریز خبر داد و گفت: قرارداد ۴۲۰ میلیون یورو خرید تجهیزات خط دو مترو تبریز به صورت فاینانس با طرف چینی منعقد شده است.

وی گفت: طبق پیگیری‌های مدیریت شهری تبریز در کنار نمایندگان استانی مجلس برای تخصیص اعتبار فاینانس پروژه خط دو مترو، خرید سیستم سیگنالینگ به همراه واگن‌ها محقق می‌شود.

هوشیار اظهار کرد: با طرف چینی قرارداد ارزی خرید تجهیزات به ارزش ۴۲۰ میلیون یورو منعقد شده است و ضرورت دارد تأمین مالی این قرارداد تسریع شود.

وی همچنین از ارتقا رتبه کشوری بهره مندی از فاینانس خارجی شهرداری تبریز تصریح کرد: شهرداری تبریز با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و نمایندگان استانی توانسته است از رتبه ششم به رتبه اول کشوری ارتقا پیدا کند.

شهردار تبریز اضافه کرد: مکاتبات لازم برای تأمین این اعتبار صورت گرفته است و با بروز رسانی مصوبه‌ها، مجوزهای وزارت کشور و شورای پول روند اجرای تأمین اعتبار تسریع خواهد شد.

وی ادامه داد: خط دو پروژه مترو تبریز طراحی شده و نیازها و تجهیزات آن نیز مشخص است و باید روند انتقال ارزی قراداد خرید تجهیزات، واردات و ترخیص هرچه زود تر انجام شود تا بتوانیم طبق وعده‌ها و زمانبندی اتمام این پروژه، شهروندان از خدمات خط دو مترو تبریز بهره مند شوند.

منبع: مـهر